Zo, daar was ik weer, maar omdat het aanpassen moeilijk was, besloot ik maar gewoon uit niets te beginnen, want dat gaat beter werken en dan leer ik er meer van dan alleen van copy-pasten.

Ik heb dus effe heel simpel een formulier gemaakt met naam, pass, en e-mailadres
Nu heb ik een DB gemaakt, met een table 'users' erin. Hier is ook, al een onderverdeling van
*id (met auto_increment)
*name
*pass
*email

Dus, dat zit ook wel goed.
Nu krijg ik alleen een fout,

Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in /home/***/domains/***.nl/public_html/tt/register.inc.php on line 4

En het betreft de onderstaande regel.
$sql = "INSERT INTO users (name,pass,email) VALUES ('$name','$email','$pass')";

Hier pastie van het complete 'script'
http://pastebin.com/vCTdihhD

Wat waarschijnlijk wel niet zal werken, omdat ik voor mn gevoel heel veel zal missen, maar dat kan ook wanhoop zijn :P

Mvg.
Dat werkt gewoon zonder problemen, als ik dat doe, dan is er geen foutmelding van phpmyadmin.

Wat ik ook gelezen heb is dat 'or die();' uit den boze is, en dat je dan ook geen foutmelding krijg.

Ik ben dat dus nu aan het editten in de hoop dat ik een foutmelding krijg waar ik dan weer wat mee kan :)
Hij zou een foutmelding moeten geven bij de die. Maar daarover is al eerder aangegeven: dat is geen foutafhandeling.
Je kunt/wilt nu echter geen tijd investeren om dat te leren/toe te voegen.

Heb je error-reporting aan staan (bovenaan in je script).

Niet gaan editten, maar gaan debuggen: waar werkt je script nog/hoe verloopt het script. Zet er een paar keer bv echo 'test'; in en kijk waar het script strandt.

Ik heb gelukkig de "or die();" versie nog, dus daar zal ik is mee aan de gang gaan.
Verder ben ik er wel een die liever iets 10x weggooit en dan met alle kennis alles weer opnieuw gaat schrijven, en er voor zorgt dat het goed werkt, dan een 100.000x ge-edit script waarvan je de helft eigenlijk al niet meer weet omdat het iedere keer maar is aangepast.

Maar, debuggen, nog nooit gedaan. Ik ga er mee aan de gang.
Alvast bedankt.

Over het kunnen/willen, ik kan en wil het wel, maar wil het eerst werkend hebben met de 'or die();' want dan heb ik het eerste stapje al gezet, en dan ben ik zeker van me zaak dat ik ooit wat werkends geschreven heb. :P
En dan krijg je straks een melding:
die("There's little problem: ".mysql_error()); en een mooi nummer. Weet je dan wat er fout gaat?

10x weggooien en opnieuw schrijven betekent ook 10x de kans om een fout te maken.

Trek je insert-query eens uit elkaar en bouw hem in 2 stappen op:

<?php

$sql_statement = "INSERT INTO 
			users 
		(login, pass, email) 
			VALUES 
		('".$login."', '".$pass."', '".$email."')";
echo $sql_statement;
if(!$qry = mysql_query($sql_statement))
{ echo 'fout met insert-query'; }
?>

Als je iets werkens wilt schrijven..... ;-)
<?php
echo 'test';
?>

Reageren