Hallo,

Ik zit met een probleempje voor mijn script. Ik heb in een tabel de gegevens van mijn bezoekers. Daarin staat ook de pagina van waar ze vandaan komen. Nu is dat gewoon de complete link. Ik zou graag willen groeperen per domein. Dus bekijken hoeveel bezoekers er zijn gekomen per domein. Weet iemand hoe dit moet?

Alvast bedankt :)
gewoon een database variabele maken (teller) en elke keer als de pagina word bekeken die value halen en +1 doen en de teller variabele er weer in kegelen.

[size=xsmall]Toevoeging op 23/03/2012 15:44:08:[/size]

<?php

$this_sub = $_SERVER['PHP_SELF']; // volgens mij PHP_SELF verbeter het als nodig

mysql_connect('localhost','root','');
mysql_select_db(tellers);

$query = mysql_query("SELECT teller FROM $this_sub WHERE id = 1");

while ($rij = mysql_fetch_row($query))
{
$teller = $rij[0]+1;

}

$query = mysql_query("UPDATE $this_sub SET teller=$teller WHERE id=1");

?>
Albert de Wit op 23/03/2012 15:33:58

gewoon een database variabele maken (teller) en elke keer als de pagina word bekeken die value halen en +1 doen en de teller variabele er weer in kegelen.

[size=xsmall]Toevoeging op 23/03/2012 15:44:08:[/size]

Ik ga geen extra tabel daarvoor aanmaken ;) en anders zou ik een extra collumn aanmaken in die tabel met naam referrer_domain en in PHP al de URL hebben gestript tot ik alleen het domein overhoud, maar wil het het liefste allemaal in één query regelen :)
ok, ik wou enkel en alleen een dienst bewijzen. Ik heb gedaan wat ik kon. Dit was mijn beste (nouja snelste) slag.
Albert de Wit op 23/03/2012 15:55:35

ok, ik wou enkel en alleen een dienst bewijzen. Ik heb gedaan wat ik kon. Dit was mijn beste (nouja snelste) slag.

Was vast goed bedoelt, maar dit is helaas niet wat ik zoek ;) Helaas...
Zoiets:?
[code]
GROUP BY
SUBSTRING(url, LOCATE('://', url) + 3, LOCATE('/', url, LOCATE('://', url
+3)) - LOCATE('://', url) - 3);
Ger van Steenderen op 23/03/2012 17:11:20

Zoiets:?

GROUP BY
	SUBSTRING(url, LOCATE('://', url) + 3, LOCATE('/', url, LOCATE('://', url
+3)) - LOCATE('://', url) - 3);  

Ik heb een werkend resultaat via een andere site gehad:

SELECT COUNT(*), 
       domain 
FROM  (SELECT REPLACE(REPLACE(SUBSTRING_INDEX(LOWER(referrer), '/',  3), 'www.', ''), 'http://', '') AS 
              domain 
       FROM   linkspel_kliks) AS q2 
GROUP  BY domain

Reageren