Zoeken tussen apostrophe Door Jan Jaap van der Sluijs op 28-03-2012 09:51 gewijzigd op 29-03-2012 14:21 1.593 views Hallo allemaal, Ik heb de volgende vraag: Heeft iemand een script op de plank liggen of eventueel een idee waarmee ik kan zoeken tussen enkele quotes (vergelijkbaar met Google)? De actie moet uitgevoerd worden op 4 velden in één tabel van een MySQL database. Deze 4 velden zijn fulltext. Alvast bedankt. Link gekopieerd
Jan Jaap van der Sluijs 30-03-2012 16:44 gewijzigd op 30-03-2012 16:44 Nog weinig reactie :) De volgende code heb ik al wel misschien dat dit helpt: <?php //variabele aanmaken van te zoeken string $searchQuery = $_POST['zoeken']; echo $searchQuery; //spaties omzeilen $chunks = preg_split('#\s+#', $searchQuery); //te gebruiken velden in array zetten $columns = Array('veld1', 'veld2', 'veld3', 'veld4'); $clausule = ''; //foreach loop foreach($chunks as $chunk) { $searchType = 0; if($chunk[0] == '-') { $searchType = 1; $chunk = substr($chunk, 1); } $fields = Array(); foreach($columns as $column) { $fields[] = '('.$column.($searchType? ' NOT' : '').' LIKE \'%'.mysql_real_escape_string($chunk).'%\')'; } $clausule .= (strlen($clausule)? ' AND' : ' ').' ('.implode(($seachType? ' AND ' : ' OR '), $fields).') '; } $queryArt = mysql_query("SELECT * FROM `tabel` WHERE " . $clausule . " ORDER BY id ASC"); while($record = mysql_fetch_object($queryArt)) { echo $resultaat; } ?> Link gekopieerd