Ik dacht ik plaats het hier :-)
Mijn website Linkage.nl stond jarenlang op Nr.1 wanneer gezocht werd naar 'nice websites'. Ineens...als donderslag bij heldere hemel stond de website op Nr.4?!
Paniek in de tent, want dat pik nik natuurlijk niet. De websites die er nu boven staan...die staan daar met oude pagina's...Linkage is dagelijks voorzien van een vers item...hebben die websites die er plotsklaps boven staan ineens meer backlinks? Meer bezoekers? Hoe komt zoiets ineens...en niet 1 positie...meteen van Nr.1 -> Nr.4?!
Ik dus op onderzoek uit en toen ontdekte ik iets vreemds.
In Internet Explorer 9 stond ik bij Google.nl op Nr.1 met zoekterm 'nice websites', maar in IE7 en IE8 op Nr.4...in Firefox ook op Nr.4...en in Chrome op Nr.1, maar niet met de homepage, maar met de 'submit a website' pagina.
Dat er verschil is tussen Google.nl en .com zoekresultaten is logisch...maar dat in verschillende browsers, met dezelfde zoekmachine, verschillende zoekresultaten worden getoond verbaasde me een beetje.
Nu dacht ik dat het zou kunnen liggen aan 'cache' van mijn browsers o.i.d. en was ik benieuwd naar of mensen hier ook eens kunnen kijken hoe zoekresultaten van dezelfde zoekterm(en) zich manifestreren in verschillende browsers.
Voor die momenten op je werk tussen 15:00 en 16:00 :-)
3.547 views