Goedenavond.

In de volgende code zit een fout maar ikzelf heb geen idee waar het zit (ik ben geen programmeur ..) en wil daarom de vraag bij jullie leggen.

preg_match(ā€œ/(href)s*=s*['"]?(([[a-z]{3,5}://(([.a-zA-Z0-9-])+(:[0-9]+)*))*([+:%/?~=&;\(),._ a-zA-Z0-9-]*))(#[.a-zA-Z0-9-]*)?['" ]?(s*rels*=s*['"]?(nofollow)['"]?)?/iā€, $htmlTag, $regs);

Foutmelding:
Parse error: syntax error, unexpected ']'

[size=xsmall]Toevoeging op 03/04/2012 13:26:43:[/size]

Niemand die hier naar wilt kijken?

[size=xsmall]Toevoeging op 03/04/2012 13:27:49:[/size]

Je hebt wel een fucking lange regex code hoor!

Kijk mijn artikel ff, iemand had mij ook geholpen, misschien heb je er wat aan.

Klik voor artikel
Nick Nick op 02/04/2012 23:43:42

Goedenavond.

In de volgende code zit een fout maar ikzelf heb geen idee waar het zit (ik ben geen programmeur ..) en wil daarom de vraag bij jullie leggen.

preg_match(ā€œ/(href)s*=s*['"]?(([[a-z]{3,5}://(([.a-zA-Z0-9-])+(:[0-9]+)*))*([+:%/?~=&;\(),._ a-zA-Z0-9-]*))(#[.a-zA-Z0-9-]*)?['" ]?(s*rels*=s*['"]?(nofollow)['"]?)?/iā€, $htmlTag, $regs);

Foutmelding:
Parse error: syntax error, unexpected ']'

[size=xsmall]Toevoeging op 03/04/2012 13:26:43:[/size]

[size=xsmall]Toevoeging op 03/04/2012 13:27:49:[/size]

je wil dus html blokeren

<?php
function html($string)
{
    return htmlentities($string);
}
?>

gebruik dan html() bij al je strings
Pepijn, een functie maken die een html functie teruggeeft lijkt me niet heel zinvol.
nee die functie maakt automaties htmlentities aanmaakt bij strings bv html($password) dan zit er automaties htmlentities in
En kan je me vertellen wat het voordeel is van html() gebruiken ten opzichte van htmlentities gebruiken???

Tevens is die enorme quote van jou alleen maar zinloze scrollruimte, zou je dat voortaan achterwege willen laten?
Pepijn --- op 07/04/2012 15:04:02

nee die functie maakt automaties htmlentities aanmaakt bij strings bv html($password) dan zit er automaties htmlentities in

Je snapt me blijkbaar niet. Waarom een aparte functie maken als je gewoon htmlentities($string) kunt doen. Waarom een aparte functie aanroepen die precies hetzelfde doet?

Reageren