Zeg ik ben bezig met een systeempje wanneer iemand iets invoert moet het direct op een ander scherm weergegeven worden. Dus ongeveer zoals een chat.
In dit geval bevat het bestellingen.
Bij body onload functie start ik een timer die de heletijd stuff uit de database haalt met Ajax. De data die terugkomt zet ik allemaal in een div.html().
Het probleem is dat ik nu niks kan selecteren van de tekst. Iedere keer als ik het probeer wordt de div weer gerefreshed. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?
Elke keer als een text gerefreshed wordt, wordt deze ook gedeselecteerd. Dus het makkelijkste is denk ik de tijd verkorten wanneer er gerefreshed wordt.
Je kan ook een bestelling laten zien d.m.v. een link. Als je dan op die link klikt krijg je een overzicht van de bestelling. Dat is misschien nog het netste.
Of alleen nieuwe bestellingen toevoegen en niet de hele lijst laten verversen. Bestaande bestellingen kunnen dan geselecteerd worden. Het maken van een link op de bestelling lijkt mij overigens ook efficienter.
Om dat te doen plaats je bijv. een hidden div met je laatste bestelling id. Dit id geef je mee in je AJAX request zodat je de database kan doorzoeken naar bestellingen met een hoger id. Indien die er zijn geef je die terug samen met het laatste id welke je dan in die div kan updaten.