Hallo

Mag ik van jullie ideetjes vragen.
Ik moet voor iemand een radio website maken .
Nu moet er op de website een menu komen en een webplayer.
Nis mij vraag wat is de beste mannier om de webplayer te laten zien op de website .
En dan komt het moeilijkste als je in het menu veranderd van pagina hoe kan je dan zorgen dat de player niet op nieuw begint maar gewoon door blijft lopen.

M.v.g.
We gaan even compleet offtopic met alle buma en sena dingen er tussen door.
Normaal wil ik niet zo zwaar offtopic gaan, maar voor deze ene keer doe ik het wel even.

Andre, Ik weet niet waat je deze informatie allemaal weg haalt?
Maar ik kan je als Internet Radio eigenaar met 8 jaar ervaring dat wat je zegt over buma lari koek is.

Buma kijkt echt wel na de aantal luisteraars. Waarom weten de mensen dat niet. Omdat Buma een standaard bedragen hanteert en geen enkele zender ofwel enkele zenders komen boven die standaard luisteraars uit en ja dan ga je echt bij betalen bij Buma.
daarnaast denk je dat alleen sena de luister logs krijg van jou zelf. Klopt want je stuurd niks zelf na buma. Maar Sena stuurt dit gewoon netjes door naar buma.
Waarom denk je dat elke zender die alleen sena regelen na 1 jaar tegen de lamp lopen bij Buma? De reden is wat ik je zonet beschreef.

Ontopic:
Ik zou de klant echt afraden om een player te laten lopen zodra je op de site komt.
1. Het wekt irritatie op bij de bezoekers die niet wachten op een muziek omdat deze gewoon de site willen bekijken. Bij tevaak muziek direct afspelen zullen ze jou site links laten liggen. Dit hebben bij jaren geleden onderzocht door middel van vragen stellen aan alle soorten van luisteraars en site bezoekers.

2. Dan kom ik bij de opmerking van Reshadd. Elke site bezoeker word gezien als site bezoeker maar ook als luisteraar. Terwijl dit bij 90% niet het geval is. Want 90% zijn site bezoekers en niet per devanitie gelijk een luisteraar. Met een player dwing je eigenlijk de site bezoekers om ook gelijk een luisteraar te zijn. Daarbij dwing je je zelf tot hogere licentie kosten. Omdat je alle bezoekers over 1 kam scheert terwijl je eigenlijk 2 kammen nodig zult zijn.

Reageren