Ik heb een uitgebreide vraag. Ik wil graag een Ubuntu Server opzetten. De installatie van Ubunu lukt mij verder prima. Ook kan ik Apache, PHP en MySQL installeren. Voor Apache gebruik ik Virtual Hosts. Ik wil namelijk meerdere domeinnamen gebruiken op één server. Ook wil ik gebruik maken van FTP en Email. Dit schijnt iets lastiger te zijn dan ik dacht. Helaas is het mij nog niet gelukt om een FTP met Virtual-Users werkend te krijgen. Ook email is erg lastig. Ik wil dit graag met de Email Service Postfix doen, wat de standaard is van Ubuntu. Hopelijk kan iemand helpen.
Helaas 70 Views verder en nog steeds geen reactie. Is er misschien iemand die Ubuntu gebruikt met Apache Virtual Hosts? Zo ja, welke FTP Service is volgens jou geschikt?
ik weet niet precies hoe het op jouw manier moet maar je kan toch meerdere apache servers aan zetten op verschillende poorten en gewoon filezilla server gebruiken?
Als je een ftp-server hebt zal je die wel op passive mode moeten zetten anders blocked de firewall.
daarvoor kan je gewoon de virtual hosts gebruiken van apache zelf ?!? (er is dus maar 1 apache server nodig.. dus NIET meerdere)

Als je filezilla ftp server installeerd (idd in passive mode)
kan je als je de verschillende (sub)domains aanmaakt kan je ook de gebruikers/users in filezilla aanmaken met hun eigen password/username...

en klaar ben je...
Word het eigenlijk een echt 'live' server of gewoon een test/thuis servertje ?
Of ik moet de vraag verkeerd begrijpen of lezen...
Ik ben zelf ook bezig met Ubuntu 12.04 en heb alles draaien..

Voor de ftp zal ik proftpd gebruiken, deze werkt fijn en samen met Webmin kan je de server via een browser beheren.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze.. misschien kan ik ze beantwoorden.
(Ik ben geen pro met Linux maar who know's)

Reageren