Hi,

Ik ben bezig met een script waarmee je een account kan activeren, en de bedoeling is dat het dan ook automatisch ingelogd.

Maar het werkt niet.. Het vreemde eraan is dat het bij mijn login pagina wel werkt. Wie kan me helpen?

Code

setcookie('hash', ($hash = $core->code()), time() + 60 * 60 * 24 * 365);
		$mysql->query("INSERT INTO leden_sessies ( lid, actief, ip, hash, datum_ingelogd ) VALUES  ( ".$activatieFetch['id'].", 1, '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."', '".$hash."', NOW()) ");	
		$mysql->query("UPDATE leden SET ingelogd = 1 WHERE id = ".$activatieFetch['id']);
		echo $fout->goed('Je bent succesvol ingelogd, je wordt doorgestuurd.');
		$core->redirect(LINK, 0);
Raar, ziet er wel goed uit
Koen hollander op 03/05/2012 08:47:44

Raar, ziet er wel goed uit

Ziet er goed uit? Hij wil met dit stukje ook kunnen inloggen na het activeren van het account, hoe kun je nu zien dat het goed gaat?

Volgens mij worden de gegevens in een db gezet, ik zie nergens een SELECT query staan waar hij de gebruikersnaam en wachtwoord opvraagd om zo te kunnen inloggen.

Alleen een INSERT en een UPDATE query wordt hier gedraaid, verders wordt er een cookie aangemaakt.

Waaruit haal je dan dat dit 'goed' zou moeten zijn om te kunnen inloggen?
$activatieQuery = $mysql->query("SELECT id FROM leden WHERE activatieCode = '".$mysql->escape($param[1])."'");

Hiermee controleer ik of je activatiecode klopt
Shahiem Seymor op 03/05/2012 11:56:57

$activatieQuery = $mysql->query("SELECT id FROM leden WHERE activatieCode = '".$mysql->escape($param[1])."'");

Hiermee controleer ik of je activatiecode klopt

Maar waar controleer je nu op gebruikersnaam en wachtwoord voor het inlog gedeelte?

Reageren