Door
michel de boer
op 03-05-2012 14:13
gewijzigd op 03-05-2012 14:29
1.180 views
Goedendag,
een vriend en ik kregen laatst het idee om een profiel site te maken waar je het profiel van een persoon raten kan (op minimaal de foto's die er op staan).
waar wij in willen.
een sorteer functie zodat je kan sorteren op best beoordeeld in een lijst met members.
profiel pagina's (aanpasbaar door persoon en bij voorkeur ook door admin's).
en eventueel een functie dat er een mail naar de oprichter van het profiel word gestuurd van die en die heeft je beoordeeld.
het enige probleem is dat wij geen verstand hebben van php dus onze vraag is wat hebben wij hier voor nodig en hoe kunnen wij het maken.
bij voorbaat dank deze site helpt ons bij onze opleiding.
Veel vragen, betekent niet dat je een simpele titel hoeft te gebruiken voor dit topic. Zou je jouw titel van dit topic aan kunnen passen naar wat dekkenders?
Rechtsboven staat een icon van een bestandje, klik daarop en bewerk je bericht.
Zou je misschien ook punten, komma's, dubbele punten, opsomming en hoofdletters willen gebruiken? Dit is niet te lezen...
Tevens kun je dit nooit zonder kennis van PHP maken en zul je eerst maanden PHP en SQL moeten gaan leren voordat je dit kan. Dus lijkt het me verstandiger dat je een vacature aanmaakt en één van ons het laat maken.
Of je vergeet dit idee want er bestaan al 1000den van dit soort site's...
Rechtsboven staat een icon van een bestandje, klik daarop en bewerk je bericht.
Zou je misschien ook punten, komma's, dubbele punten, opsomming en hoofdletters willen gebruiken? Dit is niet te lezen...
Tevens kun je dit nooit zonder kennis van PHP maken en zul je eerst maanden PHP en SQL moeten gaan leren voordat je dit kan. Dus lijkt het me verstandiger dat je een vacature aanmaakt en één van ons het laat maken.
Of je vergeet dit idee want er bestaan al 1000den van dit soort site's...
het is eigenlijk de bedoeling dat we het leren want het helpt ons met school, wij moeten iets doen met een database in combinatie met php.
aangezien wij zelf ook op dit soort site's hebben gekeken en er bijna altijd automatisch een profiel uitgepakt word.
dachten wij van dit is wel leuk om te doen maar het enige wat wij tot nu toe gedaan hebben in php is een gastenboek maken.
mischien is dit een betere vraag: waar moet ik naar zoeken op google om scripts hiervoor te vinden die wij dan gebruiken kunnen en daarna in html de looks gaan editen. want het enige probleem wat wij hebben is dat wij niet weten hoe wij de systemen zoals een inlog systeem enzo moeten maken.
[size=xsmall]Toevoeging op 03/05/2012 14:37:55:[/size]
Wat je wil is intesief werk, en zonder php kennis niet te doen.
- Je wil een inlogsysteem met rechtenfunctie (gebruiker/admin).
- Je wil een automatisch mail systeem naar gebruikers als ze gerate worden.
- Je wil profielen aanmaken en deze laten raten.
dit moet wel te doen zijn met veel tijd en moeite.
en we willen het zelf doen vanwege het feit dat we het uiteindelijk toch moeten kunnen. verder zouden we altijd nog hulp kunnen krijgen van leraren met meer php kennis. daarvoor moesten wij alleen eerst een goed plan en ongeveer maken wat we wouden waarna wij met een leraar verder gaan om de systemen aan de praat te krijgen.
hierbij heb ik denk ik wel genoeg informatie gekregen en ik zal de url ooit nog wel posten als de site klaar is(mits dat ooit gebeurt). maar nu in elk geval bedankt voor de info.