Leuk! Denk eraan dat OOP eigenlijk helemaal niet zo zeer om de syntax gaat die je in die phptuts OO tutorial leert.
Het gaat om het nadenken en het zo flexibel mogelijk maken van je applicatie. Kijk bijv. eens naar dit topic een, op het eerste gezicht, goede OOP constructie blijkt toch vele malen flexibeler te kunnen.
Dus ga na het leren van de syntax heel veel tijd steken in het volgen van OOP topic hier op het forum en het onder de knie krijgen van de gedachte.
Een tijd lang zul je merken dat je alles nog steeds fout doet maar na een paar maanden begin je het gevoel te krijgen en is de knop om. Je kan dan niet meer zonder.
Ga eerst maar even de basis leren. Dan kun je gaan kijken naar design patterns. Design patterns zijn technieken die mensen hebben bedacht om problemen op te lossen. Een van die Design Patterns is het DataMapper pattern en die gebruik ik daar.
Met een MySQL klasse heb je heel veel procedurele code, en dat wil je niet. Ook is het niet echt helemaal OOP. Ik vind zelf DataMappers het best, maar er zijn nog vele andere patterns. Een relationele database omzetten in objecten is 1 van de meest gecompliceerde dingen in PHP, dus er zijn erg veel discussie en technieken voor.
Oké dankje.
Ik leer het ook alleen maar uit interesse.
Volgend jaar ga ik iets met Informatica doen.
Weet nog niet wat precies maar ik denk toch wel programeertalen, niet alleen voor websites maar ook software.