Ik ben al enige tijd PHP aan het programmeren, ook het OOP probeer ik maar er valt nog veel te leren.
Nu vroeg ik me eigen af, er word veel en vaak gebruik gemaakt van frameworks (ZEND, CAKEPHP, CODEIGNITOR)
Wanneer zijn deze frameworks handig? Want zo voor iemand die dit nog nooit heeft gezien zit het lastig in elkaar, ik kom er REDELIJK uit hoor, maar blijft lastig.
Hopelijk kunnen jullie het duidelijker maken.
Normaal en "rommelig" programeren wil ik achter me laten en ook vanwege de vraag in vacatures wil ik op een hoger niveau kunnen programmeren zonder PHP en HTML te combieren in files waar je fouten van headers e.d naar voren krijgt.
Voor de grotere web-applicaties is het eigenlijk niet haalbaar om fatsoenlijk te programmeren zonder OOP. Frameworks zijn er om overzichtelijk, snel en degelijke applicaties te maken. Caching, ondersteuning voor meerdere en verschillende databases, authenticatie, sessies, degelijke mails versturen zijn onderdelen die er in zitten.
Voor kleine projecten gebruik ik het weer niet, omdat het dan een overkill wordt.
?Onbekende gebruiker
14-05-2012 17:05
Ok, dat is wat ik ook alwel gevonden had op het internet.
Maar alsnog bedankt, weer iets wijzer!
Zelf wil ik een CMS maken waarbij mijn eigen systeem (client rendering) kan worden gebruikt.
Is het aan te raden om dan een framework te gebruiken of iets anders?
Ik was al aan de haal gegaan met Smarty maar vond het erg lastig om gemakkelijk iets uit de DB te halen en dit te verwerken in een template-file.
Ik weet dus niet wat ik moet gebruiken of doen..
De websites die ik zal maken dmv het CMS zijn alleen maar bedrijfswebsites met niet hele super gekke dingen erin.
** En als ik het goed begrijp kan je dus grote online systemen het best in samenwerking met een framework maken, bijvoorbeeld de website van de Online Lotto trekking.