Heey,

Ik zit met een probleempje waar ik niet uit kom omdat ik volgens mij niks verkeerd doe. Situatie is als volgt: ik ben bezig met een nieuwe website voor jongleurs in Nederland en Belgie waar ze dus lid van kunnen worden. Daarnaast heb ik diverse items waaronder jeugdcircussen. Leden kunnen lid worden van een jeugdcircus. Aangezien dit een meer op meer relatie is werk ik met een koppel tabel.

De tabellen zijn:
users
items
users_connect

In de users connect staan de 2 overéén komstige id's van zowel de user als item. Dus bijvoorbeeld: user_id = 1 item_id = 2. Hierdoor wordt lid 1 gekoppeld aan item 2.

Waar het fout bij gaat is dat ondanks volgens een mysql_numrow er maar 1 rij is, de while lus er een paar honderd uitspuwt. Als ik exact dezelfde query in php_my_admin draai dan komt er één rij uit.

De code waar het fout bij gaat is:

echo "<table width=\"".$website['tablewidth']."\" border=\"".$website['tableborder']."\">";

$sql_user_connect = "SELECT * FROM users_connect WHERE user_connect_itemid = '".$id."' ORDER BY user_connect_id ASC";
echo "Aantal rijen = ".mysql_num_rows(mysql_query($sql_user_connect))."";
while($list = mysql_fetch_object(mysql_query($sql_user_connect)))
{
$i++;
echo "<tr><td>Rij ".$i."</td></tr>";
}
echo "</table>"

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Het lijkt hem aan de while lus te liggen want zodra ik deze verwijder dan laad de site wel gewoon. Nu stopt die na 30 seconden i.v.m. timeout. Als ik gegevens uit de tabel wil halen dan haalt die iedere keer dezelfde rij uit de database.

De test locatie: http://www.jongleers.nl/jongleer/?sub=algemeen&p=item&psub=jeugdcircus&page=1&land=&sort=item_plaats&order=asc&id=1

Alvast bedankt,

Ferko Adamczyk
Als je telkens de query blijft uitvoeren, dan blijf je ook telkens dezelfde rij terugkrijgen natuurlijk....

while($list = mysql_fetch_object(mysql_query($sql_user_connect)))
Heey Erwin,
Bedankt, nu voel ik mij heel erg dom. Maar had hier inderdaad overheen gezien. Stom stom stom. Maarja het werkt!!!

Zat er al een hele tijd op te klooien aangezien ik met de inner joins aan het werken was en het daar ergens fout is gegaan. En bij het terug halen naar het normale script toch nog een fout.

Reageren