Hallo Allemaal,

Voor ik de vraag stel moet ik jullie waarschuwen dat ik erg weinig besgrijp van php
Ik heb een tijdje een webservertje draaien voor mij zelf met een aantal website’s erop het is een windows bak met iis 6 en plesk 8.0 als control panel.
Hij heeft het altijd goed gedaan ( en nog) als ik inlog op plesk dan kan ik kiezen uit PHP 4.47 en PHP 5.2.6 alles werkt prima nu wil ik graag een nieuwe website maken en een aantal onderdelen gebruiken een hogere versie van php,

Dus ben ik gaan kijken hoe ik php onder plesk kan updaten ik heb het ook gevonden en gedaan zoals er op de website stond als ik na de upgrade kijk in plesk dan zie ik inderdaat staan dat php 5.4.3 staan
Maar als ik dan een website start die gebruik maakt van php dan krijg ik een fast cgi error
als ik dan in plesk terug schakel naar php 4.4.7 dan werken de websites weer.
Ik weet even niet meer waar ik moet zoeken ik hoop dat iemand van jullie een idee heeft wat ik zou kunnen doen.

Als je terug kunt lijkt het dat hij meerdere versies tegelijk geinstalleerd houdt en switched hiertussen.

Moet je de PHP .ini file niet aanpassen van je nieuwe PHP installatie?
er zijn inderdaat twee php versie's geinstaleerd dat werkte altijd prima en ik kan daar zelf ook niets aan doen dat is geregeld bij de instalatie van plesk.

de instructie van php was de huidige php5 map hernoeman naar en een nieuwe php5 aan te maken en dan de nieuwe bestanden daarin zetten en dan de php.ini uit de oude map in de nieuwe zetten. dat heb ik dus gedaan maar hellaas zonder resultaat
Overzetten van ini's gaat lang niet altijd goed! Vooral niet op Windows machines. Ik ben van 5.3 naar 5.4 gegaan en de ini overzetten kwam mijn Apache niet meer online.

Loop de originele ini even door
welke die wat bij de upgrade zit ??
Ja die bij de laatste versie zit die je geinstalleerd hebt, dus niet de originele overschrijven.

Reageren