Hallo,

Ik ben bezig met een script te maken voor het digitaal maken van een verhuurobdracht.

Ik sta voor een obstakel, ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven hoe ik deze problemen zou kunnen verhelpen:

Ik wil voordat een verhuuropdracht word gemaakt controleren of het object wat gehuurd gaat worden wel beschikbaar is voor de tijd dat ze hem gaan gebruiken, ik heb voor het contract een tabel gemaakt met :
- link naar klantid
- objecten
- datum verhuur
- datum terug

is dit de juiste structuur? hoe kan ik het beste een script maken die dit doet?

bij voorbaat dank,
Wessel
fons bedankt voor je reactie,

ik heb zelf totaal geen ervaring met javascript of jquery, wil/kan je me misschien een beetje opweg helpen?

Heel erg bedankt! ik ga eens kijken hoe ik dat in mijn script kan verwerken

Ik ben er nog steeds niet uit.

Ik heb voor het gemak nog een tabel gemaakt waarin voor elke fiets in een huurcontract waar de van en tot datum word genoteerd en ook klantnummer voor het contract.

hoe kan ik daarme per fiets controleren hoe en wat, er staan dus ook reserveringen in voor dezelfde fiets alleen op andere data, hoe zou ik dat kunnen controleren voor het aanmaken van een nieuw contract?
zal proberen deze avond een stukje code eruit te persen voor je om je op weg te helpen, zo complex is het namelijk niet, je maakt het moeilijker dan het is.

tip van de dag: als je vast zit in de volgorde, zet de flow op papier.
Dat zou heel erg fijn zijn! alvast bedankt
laten we het anders doen, in plaats van de beschrijving van je probleem kan je laten zien wat je inmiddels hebt?
ik heb 4 tabellen,
- voor de fietsen waar alle informatie over de fietsen word opgeslagen
- voor persoonlijke informatie
- contract informatie
- reservering informatie (klantnummer + fietsnummer + datum verhuur + datum terug)

ik heb een script die persoonlijke gegevens aanmaakt, fietsen opslaat met van en tot datum

en ik heb ook een script waar je de contracten kan uitlezen, eventueel een fiets toevoegen of verwijderen.

[size=xsmall]Toevoeging op 21/05/2012 18:50:21:[/size]

Nog even ter verduidelijking van mijn databases:

Database:

Fietsen:

Fietsnummer Inch Merk Framehoogte Sleutelnummer Framenummer soortfiets slotnummer versnelling huurprijs opgebracht
1 28 sparta 50 489372 sp4837201 dames G738282-10 ja 6 34

Personalia:

klantid naam straat woonplaats postcode vakantieadres
1 Piet jan uithof 2 maassluis 2837AB roompot

reservering:

klantid fietsnummer datumverhuur datumterug
1 1 2012-05-20 2012-05-25

verhuur:

klantid fietsnummers fietsenterug datumverhuur datumterug borg betaald
1 1,2,3 2012-05-20 2012-05-25 15 60

Reageren