Ik heb een code die het wel doet als ik hem test in IE8.0, maar als ik hem bekijk in het programma microsoft expression geeft hij aan: "in Internet Explorer 8.0 the tag <html> cannot contain a tag <form>", ik zie even niet waarom dit niet kan want hij doet hel wel goed.

Ben nu even op verkeerde been gezet, maar ik vind een programma waar je de code en het voorbeeld in een kan zien wel leuk, gebruikte Notepad maar hierin geeft hij niet aan.

Hieronder mijn script, weet iemand wat er fout is.... thanks!

Groet,
Richard

[=code]<?php
error_reporting(0);
include("config.php");
?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">;
<html>
<head>
<title>tabel</title>
<style type="text/css">
/*----------Text Styles----------*/
.ws12 {font-size: 16px;}
.wpmd {font-size: 13px; font-family: 'Arial'; font-style: normal; font-weight: normal;}

/*----------Table Styles----------*/
.table1
{
position: absolute;
overflow: hidden;
border-spacing: 2px 2px; /*--Eerste is voor ruimte links, tweede is voor ruimte boven en onder--*/
margin-top: 19px;
margin-left: 13px;
border:1px
}
</style>
</head>

<form>
<table id="table1" class ="table1" border="0" cellpadding="0">
<tbody>
<tr>
<td>
<label>Art.Nr.of Type:</label>
<input type="text" name="string" id="string" value="" />
<label>City</label>
<select name="city">
<option value="">--</option>
<?php
$sql = "SELECT * FROM ".$SETTINGS["data_table"]." GROUP BY city ORDER BY city";
$sql_result = mysql_query ($sql, $connection ) or die ('request "Could not execute SQL query" '.$sql);
while ($row = mysql_fetch_assoc($sql_result)) {
echo "<option value='".$row["city"]."'".($row["city"]==$_REQUEST["city"] ? " selected" : "").">".$row["city"]."</option>";
}
?>
</select>
<input type="submit" name="Filter" value="Filter"/>
<input type="button" value="Reset!" onclick="self.location='tabel2.php'"/>
</td>
</tr>
</tbody>
</table>
</form>

<div class="wpmd">
<div style="position:absolute; overflow:hidden; left:13px; top:94px; width:862px; height:566px;">
<table border="1" cellpadding="1" cellspacing="1" style="position: absolute; left: 2px; top: 2px;">
<tr valign="top">
<td width=132 bgcolor="#FF0000">
<div align="center"><font color="#FFFFFF" class="ws12"><B>HIL</B></font></div>
</td>

<td width=31">
</td>

<td width=31>
</td>

<td width=132 bgcolor="#0000FF">
<div align="center"><font color="#FFFFFF" class="ws12"><B>POW</B></font></div>

<td style="width: 135px">
</td>

<tr valign="top">
<div align="center"><font color="#FFFFFF" class="ws12"><B>Nr.</B></font></div>
</td>

<div align="center"><font color="#FFFFFF" class="ws12"><B>Woonplaats1</B></font></div>
</td>

<td width=31>
</td>

<td width=132 bgcolor="#0000FF">
<div align="center"><font color="#FFFFFF" class="ws12"><B>Nr.</B></font></div>
</td>

<td bgcolor="#0000FF" style="width: 135px">
<div align="center"><font color="#FFFFFF" class="ws12"><b>Woonplaats2</b></font></div>
</td>
</tr>

<?php
if ($_REQUEST["string"]<>'') {
$search_string = " AND (full_name LIKE '%".mysql_real_escape_string($_REQUEST["string"])."%' OR email LIKE '%".mysql_real_escape_string($_REQUEST["string"])."%')";
}
if ($_REQUEST["city"]<>'') {
$search_city = " AND city='".mysql_real_escape_string($_REQUEST["city"])."'";
}
if ($_REQUEST["from"]<>'' and $_REQUEST["to"]<>'') {
} else if ($_REQUEST["to"]<>'') {
$sql = "SELECT * FROM ".$SETTINGS["data_table"]." WHERE to_date <= '".mysql_real_escape_string($_REQUEST["to"])."'".$search_string.$search_city;
} else {
$sql = "SELECT * FROM ".$SETTINGS["data_table"]." WHERE id>0".$search_string.$search_city;
}

$sql_result = mysql_query ($sql, $connection ) or die ('request "Could not execute SQL query" '.$sql);
if (mysql_num_rows($sql_result)>0) {
while ($row = mysql_fetch_assoc($sql_result)) {
?>
<tr>
<td><?php echo $row["full_name"]; ?></td>
<td><?php echo $row["email"]; ?></td>
<td></td>
<td><?php echo $row["city"]; ?></td>
</tr>
<?php
}
} else {
?>
<tr><td colspan="15">Geen zoekresultaten gevonden.</td>
<?php
}
?>
</table>
</div>

[/code]
Kan het zijn dat je <body>-tag mist?

Is het een bewuste keuze om $_REQUEST te gebruiken?

Gebruik geen * maar geef aan welk veld/welke velden je wilt ophalen uit de database.

Je foutafhandeling kan beter. Toon in ieder geval niet aan de bezoeker welke query is mislukt. a) ze begrijpen het niet en b) voor hackers is het juist wel zeer bruikbare info.

Hoi, thanks, heb er nu wel <body> en </body> instaan deze foutmelding is weg.

Ik heb de * erin staan, omdat ik gelijk de hele tabel laat zien en dan een soort filter zoekfunctie heb op de eerste twee kolommen en een select voor de derde kolom.

Wat betreft $_REQUEST en de foutafhandeling, geen idee, ik ben een leek en heb dit script overgenomen en weer in mijn script gezet, de bezoeker ziet alleen een melding staan van "Geen zoekresultaten gevonden" op de plek waat de tabel staat en bij reset ziet men de hele tabel weer, snap niet zo goed wat je bedoelt, sorry..!, maar een leek zoals gezegd.

Waarop kun je het beste de Compatibility testen, HTML5 heeft allemaal weer andere tags etc.

Ook als je alle velden gebruikt, wordt * afgeraden --> als je later het script wilt bewerken, moet je gaan zoeken in de database welke velden er in zitten.

$_REQUEST wordt (bijna) niet meer gebruikt. Gebruik, afhankelijk van de situatie $_POST / $_GET.

Misschien toch eens een basistut doorlezen (html, css en pas daarna php).

Reageren