Ik ben nieuw hier, maar ook beginnende php scripter (naja, meer 'slordig').
Ik probeer voor 1 van mijn scripts een 'admin' functie te maken waar ik bepaalde optie kan updaten.
Zodra ik dus op "sumbit" druk, krijg ik een lege pagina. Ook geen mysql errors of 1 van de submit forms errors.
Meestal denk ik gelijk aan de mysql_escape_string(). Weten jullie wellicht een oplossing?
Een deel waar het foutgaat vermoedelijk van het script.
(Aangezien het pas NA Submit is, zal het in de mysql of if's zijn. Dit is ook maar een deel, dus niet alle volledige $vars staan erin)
if(isset($_POST['bullets']))
{
//the user name exists
if(!ctype_digit($_POST['bullets']))
{
$errors[] = 'only digits are allowed.';
}
if(strlen($_POST['bullets']) > 5)
{
$errors[] = 'The bullet amount cant be more then 5 digits.';
}
if($_POST['bullets'] > 60000)
{
$errors[] = 'The bullet amount cant be more then 60,000.';
}
}
else
{
$errors[] = 'The bullet field must not be empty.';
}
if(!empty($errors)) /*dit controleerd voor een lege array, zijn er errors, gaan we verder met de foutmeldingen (er moet een ! operator zijn)*/
{
echo 'Uh-oh.. a couple of fields are not filled in correctly..<br /><br />';
echo '<ul>';
foreach($errors as $key => $value) /* we lopen de array lijst door zodat we een mooie lijst krijgen */
{
echo '<li>' . $value . '</li>'; /* vertoning van de errorlijst */
}
echo '</ul>';
}
else
{
$conn = mysql_connect('localhost','u','p');
$db = mysql_select_db('db',$conn);
$sql = "UPDATE `kills` SET `rank1` = '". mysql_real_escape_string($_POST['rank1']) ."',`rank2` = '". mysql_real_escape_string($_POST['rank2']) ."',`bullets` = '". mysql_real_escape_string($_POST['bullets']) ."',`status` = '". mysql_real_escape_string($_POST['status']) ."' WHERE `id` = '". $id ."'";
$result = mysql_query($sql);
if(!$result)
{
echo 'Something went wrong while updating. Please try again later.<br />' . mysql_error();
}
else
{
echo "Succesfully Updated!
</div>";
}
}