Ik wil op mijn site een 'form' invoegen. Met de query die ik in de form invul wil ik een gelinkte url gaan aanpassen zoals bijvoorbeeld dit:
google.com/search?q=(Hierin de query)&as_qdr=all&num=100
Vervolgens na op enter te drukken moet deze in een nieuw window openen. Uiteraard moet alleen het 'form' te zien zijn en niet de url.
Ik struin al het hele internet af maar kom niet verder.
Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.
Jammer van je vijandige houding. Ik vraag alleen maar om op weg geholpen te worden. Ik wil gewoon een handige zoek methode maken in een kale site. Handig voor eigen gebruik. Een simpel formulier met één query. Er is mij gadviseerd om dit in php te doen. Ik beheers die taal alleen niet maar leer snel.
Ik ben totaal niet vijandig Jan. Alleen op dit forum geven wij altijd hulp en geen code. Dus als je zelf met een stukje code aankomt en zegt 'dit is het probleem dit wil en dit krijg ik' dan willen wij je hier met alle plezier helpen.
Een zoekmachine op je site kan makkelijker. Google heeft daar namelijk zelf een service voor gemaakt: Google Aangepast Zoeken. Deze kan je makkelijk en snel in je website integreren.
Als je toch PHP wilt leren omdat het zo'n leuke taal is dan kun je eens opvolgen wat ik hier heb verteld, of bijv. dit.
Misschien dat ik je verkeerd begrepen had, sorry daarvoor. Bedankt in ieder geval voor de links. Google was slechts een voorbeeld. Er zijn veel andere handige sites.
Heeft dat wat ik wil nog een specifieke benaming zodat ik alleen dit kan opzoeken?