Door
Alex De Jong
op 05-06-2012 12:59
gewijzigd op 05-06-2012 13:19
1.848 views
Ik krijg de volgende error, wat betekent dit precies?
Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/public_html/Bikes/fietsen/smarty/libs/Smarty.class.php' (include_path='.:/usr/share/php') in /home/Bikes.nl/public_html/bikes/fietsen/include/config.php on line 27
Wat is je huidige directory, met andere woorden, waar staat het bestand dat je opent?
Het kan namelijk zo zijn dat je eerst nog een directory terug moet om in je root te komen.
[size=xsmall]Toevoeging op 05/06/2012 13:46:30:[/size]
PS. bij het opzetten van mijn eerste site heeft dit specifieke probleem mij ongeveer een hele dag gekost :-)
Je weet zeker dat '/smarty/libs/Smarty.class.php' bestaat he? Want alle andere includes staan in '/libraries/ bijv deze '/libraries/mysmarty.class.php' wat ook eem mysmarty class is.
Zijn root begint dus ergens anders. Ik weet niet of dit zijn locale Apache is of niet. Maar hij heeft zoiezo meer domeinen.
Dat is de config, maar de config bepaalt de working directory niet, dat is de pagina die wordt opgevraagd in de browser. Vandaaruit moet het pad worden bepaald, of je moet het pad aanpassen via chdir().