Hoi Allemaal,

Ben nog bezig met mijn artikel scriptje. Alles werkt opzich naar behoren, alleen wil ik er nu nog een functie bij maken waarin je je wachtwoord kan veranderen. De wachtwoorden van gebruikers staan opgeslagen als SHA1, dus direct het wachtwoord mailen gaat niet. Ik heb al gezocht naar tutorials, maar kom alleen tutorials tegen waar de wachtwoorden niet gehasjd zijn. Heeft iemand voor mij een goeie tutorial hier voor of kan iemand mij de stappen uitleggen die ik moet doorlopen? Denk dat ik er dan aardig uit moet komen.

Alvast bedankt!
Patrick vd Pols op 14/06/2012 16:48:11

Variabelen kopieren doe ik omdat ik dit voor mijzelf wat fijner vind werken, maar als dit not-done is zal ik het weghalen.

Het is meer uit praktisch oogpunt. Omdat jij een variabele kopieert (en bewerkt) zul jij later in het script niet meer weten of het nu gaat om input vanuit bv een form of dat het gaat om bv een variabele die voortkomt uit bv een select-query.

De query word alleen uitgevoerd als daadwerkelijk het emailadres en naam overeenkomt, hier kan dan toch weinig fout aan gaan, toch?

Je query wordt altijd uitgevoerd; de controle vindt plaats in de query.
[/quote]

php --> (echo) ' en in html " gebruiken. , wat bedoel je hier precies mee?

HTML gebruikt " bv <a href="link_naar_pagina.html">
Bij php is het, daarom, vaak handiger om in echo ' te gebruiken.

t.a.v. variabelen buiten quotes: http://www.pfz.nl/wiki/variabelen-buiten-quotes/

Reageren