Ja, een beetje een rare titel... maar ik zal het proberen uit te leggen.

Ik gebruik Windows 7 en het gebeurt regelmatig dat mijn map-instellingen spontaan wijzigingen. Stel ik wil de bestanden van een bepaalde map weergeven als "details". Dit gaat gewoon goed, maar dan plotseling van het ene op het andere moment (daar kunnen soms weken tussen zitten) worden de bestanden ineens als icoontjes getoond en moet ik dus de mapinstellingen weer wijzigen zodat ze weer als "details" worden getoond. En dan kan het goed zijn dat ze een dag later weer verkeerd staan.

Het omgekeerde geldt ook. In mappen waar mijn bestanden als icoontjes moeten worden getoond (bijv. foto's), verspringen ze ineens naar "details", of naar (te) kleine icoontjes of "tegels".

Hebben meer mensen hier last van? En zo ja... is er een oplossing of is het gewoon een heel vervelende bug? Ik ervaar dit probleem op meerdere computers, dus het is niet computer gebonden.

Graag jullie reacties.
Dit is best wel raar, ik snap wel wat je bedoeld. Maar je hebt meerdere versies van Windows 7, welke heb je precies?
Op een computer staat de "Professional" edition en die andere weet ik zo even niet. Ik heb SP1 overigens nog niet gedownload, wellicht dat dat helpt. Maar ik heb het al zolang ik Windows 7 heb.
Iemand die van detail houd? ;-) Ik heb het probleem ook en ik draai ook Professional. (overigens wel met SP1)
Zeker, de finnesses van het leven zitten vaak in de details ;-)

Ah, oké. Dus jij hebt er ook last van. Zal wel een bug zijn dan!
Daar heb je zeker gelijk in. Geleerd mannetje die Ozzie (a)

Ik denk het ook ja ;-)
Je kunt het per map instellen maar ook bij 'tools' -> 'folder options' en dan kun je bij het tabblad 'view' aangeven hoe je wilt dat een map eruit ziet. Daarna op 'appy to folders' klik'n en dan is het (als het goed is) op iedere folder toegepast.

Als je dit dan in een andere folder aanpast (dus niet bij folder options) dan geldt dat alleen voor die map.

Denk ik :-)
@Niels: lol :)

@Bas: thanks. Normaal zou ie per map z'n instellingen moeten onthouden en normaal gesproken doet ie dat ook. Alleen af en toe gaat het dus mis en vergeet ie m'n instellingen. Ik denk echt dat het een bug is. Een soort van Windows Alzheimer :-)
Gebruik je geen opruimtools, zoals CCleaner?
Nee, dat had inderdaad gekund. Mja, erg vreemd. k Weet het verder ook niet. Maar aangezien Niels er ook last van heeft denk ik dat het toch een bug is.

Reageren