Hallo,

Ik heb een vraagje over een fotocamera en misschien kan iemand me helpen. Ik heb al een aantal jaar een heel handig klein cameraatje, een Nikon Coolpix S500 (klik). Hij is superklein en maakt best goede foto's. Echter als het donker is heeft hij wel wat last van ruis, en het belangrijkste... hij is dusdanig oud dat ie niet in HD kwaliteit kan filmen.

Nu wil ik dus een nieuwe camera kopen, maar eentje die net zo klein is (88 x 51 x 22 mm). Nu zie ik wel camera's die klein zijn, maar ik kan er geen vinden die net zo klein is als de Nikon S500.

Kan iemand mij hierbij helpen? Misschien ken jij wel een camera die net zo klein is, maar die wel HD kan filmen. Of misschien weet jij toevallig een website waarop je camera's kunt zoeken op basis van de grootte?

Kortom, hulp is welkom!
Vraagje , ben je al bij een winkel geweest?

Verder, vroeger had ik er ook een. Werkt inderdaad erg goed en is zeer klein.
Maar sinds er goede camera's op een mobiel zitten is dit denk ik uitgestorven.
Bas van de Steeg op 20/06/2012 08:45:03

Vraagje , ben je al bij een winkel geweest?

Nee, ik wil me eerst even oriƫnteren.

Bas van de Steeg op 20/06/2012 08:45:03

Verder, vroeger had ik er ook een. Werkt inderdaad erg goed en is zeer klein.
Maar sinds er goede camera's op een mobiel zitten is dit denk ik uitgestorven.

Jij had exact dezelfde (Nikon S500)? Het lijkt me sterk dat het is uitgestorven. De kwaliteit van een echte camera is vele malen beter dan de kwaliteit van een telefoon camera.
Nee, ik had een iets oudere. Verder is het wel zo dat de kwaliteit van telefoons snel versterkt. En dat er ook steeds minder mensen een camera kopen, altans dat ik weet. Omdat iedereen tegenwoordig een mobiel heeft en dus snel foto's kan maken. Want ja, je hebt al een mobiel bij je waar je goed foto's mee kan maken. En dan neem ik ook nog een foto toestel mee?
Ik snap wat je bedoelt, maar ik wil dus graag een klein cameraatje. De lens van een mobiel is veel te klein om bij weinig licht een fatsoenlijke foto te maken. Heb jij een idee?
Heb eventjes gegoogeld en vond deze:
CANON PowerShot A3300 IS Zilver
Afmetingen (B/H/D): 9.5 x 5.7 x 2.4 cm

[size=xsmall]Toevoeging op 20/06/2012 09:25:47:[/size]

Hij is alleen wel iets groter qua breedte maar verder ongeveer gelijk.
Zit nu net even op mediamarkt te kijken. En zie dat als ja daar zoekt op 'compacte camera' je heel veel kleine camera's krijgt.
Thanks, ik heb dat formaat vaker voorbij zien komen, maar vroeg me dus af of er ook camera's zijn die niet zo breed zijn (88mm) als de S500. (ik heb daar namelijk een mooi hoesje voor voor aan m'n riem en die wil ik eigenlijk kunnen blijven gebruiken).

Reageren