Hallo allemaal,
Ik hoop een beetje hulp te kunnen krijken bij het volgende script dat ik heb geschreven. Ik heb een while loop in een while loop gezet en dit lijkt niet te werken.. (wellicht een bug)
Zie: 'A note to anyone nesting a while loop inside a while loop' op http://nl2.php.net/while
De suggestie die op bovenstaande pagina wordt gedaan schijnt wel te werken en daarbij gaat het om een foreach loop in de while loop te embedden.
Nu zit ik met mijn twee while loopjes en weet ik niet hoe ik die ene (die embed is) om moet zetten in een foreach lus.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik ga overmorgen op vakantie en had zo gehoopt dit nog voordat ik vertrek op te kunnen lossen zodat ik niet in Spanje aan foreach zit te denken :)
Alvast hartelijk bedankt voor de phphulp, zie onder voor script:
//-- email naar alle gebruikers waar de reservering(en) van verwijderd gaan worden.
$isql = "SELECT *, COUNT(IDgebruiker)FROM gereserveerd GROUP BY IDgebruiker, datum HAVING COUNT(IDgebruiker)>=1 AND datum <= '$datum8'";
$iresult = mysql_query($isql);
while($irow = mysql_fetch_array($iresult)) {
$ID = $irow['IDgebruiker'];
$rij = mysql_fetch_array(mysql_query("SELECT * FROM gebruiker WHERE idgebruiker=$ID"));
$aan = $rij['email'];
$van = "[email protected]";
$naam = $rij['achternaam'];
$onderwerp2 = "Uw reserveringen van $datum8 zijn verwijderd";
//onderstaande whileloop moet dus een foreach loop worden.
$iisql = "SELECT * FROM gereserveerd WHERE IDgebruiker=$ID AND datum <= '$datum8'";
$iiresult = mysql_query($iisql);
while($iirow = mysql_fetch_assoc($iiresult)) {
$IDartikel = $iirow['IDartikel'];
$artikel = $iirow['artikel'];
$aantal = $iirow['aantal'];
$merkdetails= "SELECT merk FROM $artikel WHERE id$artikel=$IDartikel";
$merk = mysql_result(mysql_query($merkdetails), 0);
$type_lijndetails = "SELECT type_lijn FROM $artikel WHERE id$artikel=$IDartikel";
$type_lijn = mysql_result(mysql_query($type_lijndetails), 0);
$message = $artikel . " - " . $merk . " - " . $type_lijn . " - " . $aantal . "\n";
}
}
488 views