ik heb een paar weken geleden een nieuwe laptop gekocht, prachtig ding. alleen ik heb thuis problemen met de internetverbinding. we hebben een draadloos netwerk (kpn experia box), waar al een aantal computers op aangesloten staan. nu komt mijn laptop er bij.

alleen doet ie het niet altijd goed, de ene keer wel, de andere keer niet. wanneer ik verbinding heb, is deze goed, niets mis mee. maar wanneer niet, zit ik goed in het bereik (4/5 streepjes), maar kan ik niet naar de router pingen. alles gaat verloren.

vaak krijg ik dan de melding dat de DNS-lookup is mislukt. heb de browsers uitgesloten in de firewall, maar dan krijg ik geen resultaat.

ik heb nu trouwens windows 7.

weet iemand waar dit aan kan liggen?
Ik heb dat probleem ooit eens gehad met een nieuwe ipad. Probleem bleek te zitten in het feit dat twee apparaten hetzelfde IP adres kregen. Hoe dat kan gebeuren weet ik ook niet, maar het andere apparaat was onderdeel van een test voor slimme elektriciteitsmeters. Die heb ik eraf gegooid en daarna nooit meer last gehad.

Test was toch een mislukking, dus dat maakte mij weinig uit :-D
al geprobeerd om je ip adressen opnieuw te releasen?
Als je connected bent met je nieuw laptop kun je ook het volgende eens doen:
Windows toets + R
Tik in: cmd
Enter
Tik nu in:

[i]ipconfig /release[/i]

Even wachten tot hij klaar is, dan:

ipconfig /renew

Zou moeten werken voor je lappie.
aah ja dat zou het kunnen zijn. antwoord blijf je me even verschuldigd, ik kan de router niet in. alvast bedankt voor de tip!

[size=xsmall]Toevoeging op 09/07/2012 12:14:56:[/size]

@chi lion, wat doet dat dan?
@jeroen dat zorgt ervoor dat je ip adress released en vernieuwt

hetgeen wat ik zei maar dan via je CMD voor specifiek die computer. ( voordeel via een router is dat je alles in een keer kan doen )

die [i] horen er toch niet bij chi?
heb het gedaan, maar even afwachten of het zo blijft, want nu heb ik gewoon goed internet. nu ik erover nadacht, de problemen begonnen alleen maar als er andere computers aangaan... savonds als de rest van de familie thuiskomt.
als dit niet helpt kan je proberen om alle apparaten een statische ip adress te geven.

Reageren