Hallo ik wil beginnen met het leren van action script, maar het is veel moeilijker om informatie over action script te vinden dan over PHP HTML Javascript CSS etc. PHP is ook veel makkelijker te leren omdat er gewoon meer over te vinden is.
De sites die je vind met zoekmachines over Flash action script zijn meestal oud, leggen niet goed uit, en zien er meestal nogal uit alsof ze zelf niks ervan weten. Ook op forums die je tegenkomt zie je vaak dat het laatste bericht van een paar jaar geleden is.
Mijn doel is om action script stap voor stap te leren programmeren (het liefst zonder een programma ervoor te installeren)
En om er dan spellen of mooie websites mee te maken.
Ik heb ook al gedacht om in plaats van action script, de programmeertaal Lingo te gaan leren. Maar daar vind je nog minder informatie over.
Lingo lijkt op action script, het is ook van Adobe en is vooral bedoeld om spellen mee te maken.
Het is zeker handig om al kennis te hebben van andere programmeertalen en Flash of Lingo kan samenwerken met PHP.
Op internet kom je bijvoorbeeld tegen dat de ene site zegt dat je verplicht een programma moet installeren om met action script iets te kunnen maken.
Andere sites zeggen dat hetzelfde programma helemaal niet nodig is, en dat je gewoon kan werken in notepad (of kladblok).
Ook begrijp ik nog steeds niet het verschil tussen de bestandsextenties *.as *.fla en *.swf
Als iemand ooit een site heeft gevonden waar je echt op een normale manier kunt beginnen met actionscript / Lingo kan die dan a.u.b een link geven?
En als iemand van zichzelf al verstand heeft van deze dingen, kan die dan informatie geven waar ik misschien iets aan heb?
3.568 views