Dag mensen,

Ik ben vandaag het volgende probleem tegengekomen:
Een klant van ons gebruikt een scriptje dat automatisch foto's uit een map van de Wampserver (dus C:\wamp\www\applicatie\foto's\) in een gallerij zet. Deze applicatie wordt gewoon 'lokaal' binnen een netwerk gebruikt en draait op een Windowsserver.

Nu wil deze klant graag de bestanden op de Data-schijf van de server zetten en van daaruit benaderen (dus Z:\data\foto's\).

Nu vroeg ik mij af of dit met Wampserver mogelijk is, aangezien je dan met absolute bestandspaden moet werken. De stationsletter is wel voor elke werkplek gelijk, dus daar verwacht ik geen problemen in.

Dus, kort samengevat het volgende:
- kan ik gebruik maken van absolute bestands- en netwerkpaden binnen een netwerk die buiten de standaard wamp en/of www map vallen?
- is dit gemakkelijker om met IIS te doen?
- zoja, hoe geef ik dat pad op?

Op dit moment werkt het bij mij lokaal namelijk niet. Nogmaals, de bestanden en de gallerij zijn alleen binnen het netwerk beschikbaar, en niet van 'buitenaf'.
Een localhost is een localhost, of dat nou WAMP, XAMPP of IIS is, het is en blijft een localhost.

Tevens kan dit gewoon makkelijk via de localhost, aangezien alleen Apache weet van de localhost en de www map. PHP werkt altijd, waar dan ook, met absolute paden en heeft geen benul van de domeinnaam.

Reageren