Ik zit me een ongeluk te zoeken naar een script waarbij ik transparante PNG bestanden (bijv. images/back/back.png) kan verkleuren van bijvoorbeeld #444444 (grijs-zwart) naar bijvoorbeeld #ff6600 (oranje).
Oeh, dat ziet er al beter uit! Nu alleen inderdaad die transparante pixels nog.
@Ozzie PHP: Mijn website verandert random van kleur. Het leek me een leuk idee om sommige afbeeldingen mee te laten verkleuren. Ik heb echter geen zin om voor elke kleur een plaatje te moeten maken ;-)
Je moet je goed afvragen of je dit wel wil. In de jaren '90 was zo'n effect misschien nog leuk, maar tegenwoordig niet meer. Het is achterhaald. Het is juist erg irritant als een website telkens van kleur verandert.
Daarnaast... als je telkens plaatjes gaat genereren gaat dit ten koste van je performance en wordt je site trager.
Als je dan zoiets wilt: probeer een simpel plaatje als dit gewoon met CSS op te lossen.
Dat kan prima met een rondje en een pijltje. Leuk lettertype zoeken (kan je zelf maken: dan ook gewoon vector-bestanden als 'letter'.
Letter kan je met color: orange; heel simpel kleuren.
Google maar eens op custom font with own images.
Even je eigen lettertype includen, type een "T" (van terug oid) waarin de 'letter' T als een pijltje met een rondje erom om heen wordt weergeven. En lettertype-kleuren werken spontaan.
Als de achtergrondkleur hetzelfe blijft (bijv. wit), zou je ook nog een transparant PNG plaatje in reverse kunnen maken, waarvan je de background-color verandert via css. Op deze manier kost het geen performance, maar ik zou sowieso goed nadenken of dit wel is wat je wilt. Ik denk dat je er bezoekers mee wegjaagt in plaats van aantrekt :)
Het is niet zo erg als jullie denken, maar bedankt voor de tips.
Ik denk dat ik afbeeldingen dan maar gewoon één vaste kleur laat, net wat Ozzie voorstelt.
Ik vind het wel een leuk idee hoor.
A List Apart doet het ook. Minimaal, maar net zichtbaar genoeg. www.online-bijbel.nl doet het ook: niet hinderlijk, wel even net subtiel dat andere tintje.
Kortom: wel doorgaan. Maar hoeveel kleuren wil je? 3? Pak photoshop.
30? Neem CSS.