Hallo,

Bij ons op school is het internet op sommige momenten zeer traag. Maar in mijn vorige school is dat niet het geval.

Nu vraag ik mij af hoe je het best een groot netwerk opstelt en wat je zeker doet?

wie heeft hier nog interesse bij?
azo, zeer intresant.

Maar stel nu dat je 1 inkomende lijn internet hebt. en je wil daar 100 computers mee laten werken, wat is dan de beste manier om dit te verwezenlijken?
Vincent Huisman op 10/09/2012 21:48:40

er was dacht ik van campzone wel een filmpje (campzone is de grootste lanparty in nederland), ik zal het even opzoeken

[size=xsmall]Toevoeging op 10/09/2012 21:50:05:[/size]

http://tweakers.net/video/5950/campzone-2012-de-opbouw.html

Grootste 'openlucht' wellicht. Grootste in NL lijkt me sterk.

Wat bedoel je verder met netwerk? Versta je hieronder werkelijk het intern netwerk of versta je hieronder de snelheid van het internet?
vooral de snelheid want het duurt bij ons al ongeveer een minuut op om google te komen.
Een flink aantal glaslijntjes i.c.m. bijvoorbeeld QoS zullen je behoorlijke snelheidswinst moeten geven. Je zult uit moeten zoeken waar de bottleneck zit en waar je dus snelheid verliest. Als jij het hele netwerk van glas voorziet en er vervolgens een 10mbit routertje tussenzet dan is het vragen om lange laadtijden. "ik wil sneller internet" is eigenlijk altijd maatwerk, dus je zult met exacte info moeten komen wil je resultaat boeken.

Reageren