een soort van veiling.
Nu heb ik dit stukje code gekregen van een maat van me alleen ik loop een beetje vast.
<script language="javascript"> function mouseDown(e) { if (parseInt(navigator.appVersion)>3) { var clickType=1; if (navigator.appName=="Netscape") clickType=e.which; else clickType=event.button; if (clickType!=1) { return false; } } return true; } if (parseInt(navigator.appVersion)>3) { document.onmousedown = mouseDown; if (navigator.appName=="Netscape") document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN); } var tellertimer=new Array(0,101,101,101,272); var tellertimertotaal=new Array(0,272,272,272,422); var boetebedrags=new Array(0,600000,600000,600000,1036800); function convertIt(_v) { var _dollars=parseInt(_v); var _cents=parseInt((_v-_dollars)*100); var _negative=_dollars<0; if(_negative){_dollars=-_dollars;_cents=-_cents;} while(_cents.toString().length<2)_cents="0"+_cents; var _dA=_dollars.toString().split(""); var _d=""; for(var i=_dA.length-1;i>=0;i--) { var _comma=""; if((_dA.length-i)%3==0 && i!=0)_comma=","; _d=_comma+_dA[i]+_d; } var _neg_sign=_negative?"-":""; var _result="€ "+_neg_sign+_d; return _result; } function timer() { for (ancon=1;ancon<=4;ancon++){ if (tellertimer[ancon]>2){ tellertimer[ancon] = tellertimer[ancon] - 0.06; if (tellertimer[ancon] < 0) { if (nietdoen[ancon] == 1) { nietdoen[ancon] = 0; } } else { var tijde = tellertimer[ancon]; var uur = parseInt(tijde / 3600); tijde = tijde - uur * 3600; var min = parseInt(tijde / 60); tijde = tijde - min * 60; var sec = Math.round(tijde); if (uur > 0) document.getElementById('tijd'+ancon).innerHTML = uur +"U "+ min +"M "+ sec +"S"; else if (min > 0) document.getElementById('tijd'+ancon).innerHTML = min +"M "+ sec +"S"; else document.getElementById('tijd'+ancon).innerHTML = sec +"S"; } document.getElementById('eerste'+ancon).width = 140 * (tellertimer[ancon] / (tellertimertotaal[ancon]/100)/100) ; document.getElementById('tweede'+ancon).width = 140 - document.getElementById('eerste'+ancon).width; if ((tellertimer[ancon] / (tellertimertotaal[ancon]/100))>50){ //document.getElementById('eerste').bgColor="600000"; document.getElementById('bedragvorzsetting'+ancon).innerHTML = convertIt(boetebedrags[ancon] * (tellertimer[ancon] / (tellertimertotaal[ancon]/100)/100)); document.getElementById('bedragvorzsetting1'+ancon).innerHTML = " "; }else{ //document.getElementById('eerste').bgColor="737a51"; document.getElementById('bedragvorzsetting'+ancon).innerHTML = " "; document.getElementById('bedragvorzsetting1'+ancon).innerHTML = convertIt(boetebedrags[ancon] * (tellertimer[ancon] / (tellertimertotaal[ancon]/100)/100)); } }else{ } } } setInterval("timer()",60); </script>
En daar zit dit stukje html bij nu zie ik als ik naar de pagina toe ga dat er een veiling is van een telefoon die 222 euro kost
Maar hoe korter de veiling word hoe goedkoper die moet worden dus inprencipe loopt de timer van 222 langzaam naar 0 of een bepaald bedrag.
Alleen hoe wil ik daar nu van maken dat ik het niet handmatig in het script moet zetten maar dat die dat uit de database haald want als ik hem nu vernieuw dan staat de teller gewoon weer op 222 dan zou hij inprencipe verder moeten gaan waar hij gebleven is.
Zou iemand me een beetje de goede weg in willen sturen, dankje wel
<td width=37% id='eerste1' bgcolor=#600000> <div align=center> <div id='bedragvorzsetting1' class='style1'></div> </div></td> <td width=63% id='tweede1' bgcolor=#9b643d> <div align=center> <div id='bedragvorzsetting11' class='style1'>€ 222 </div></div></td>