Dag Iedereen,

Ik heb al een aantal keer geprobeerd een subdomein aan te maken via DirectAdmin, de map wordt aangemaakt in de subdomains/ map, maar als ik dan naar het eigenlijke subdomein wil gaan in mijn browser, zegt hij dat de server niet gevonden kan worden. Ik heb in mijn DNS-records een A-label voor het subdomain met als waarde het IP-adres.

PS. Kan iemand mij eventueel ook uitleggen wat die DNS-records zijn?
Wat zijn de tijden van toevoegen?
Heb je na het aanmaken gelijk getest of het subdomein bereikbaar was?

Bij vele servers is het zo dat na het aanmaken van een subdomein of mail adressen in bepaalde gevallen zelfs DNS eerst het uur van aanmaken voorbij moet zijn.
Dit houd in: Heb je om 20:01 een subdomein gemaakt, dan zal je moeten wachten tot 21:00.
Dag Frank,

Dit is al 2 dagen geleden...
Frank WD op 20/09/2012 20:50:19

Wat zijn de tijden van toevoegen?
Heb je na het aanmaken gelijk getest of het subdomein bereikbaar was?

Bij vele servers is het zo dat na het aanmaken van een subdomein of mail adressen in bepaalde gevallen zelfs DNS eerst het uur van aanmaken voorbij moet zijn.
Dit houd in: Heb je om 20:01 een subdomein gemaakt, dan zal je moeten wachten tot 21:00.

Onzin, DirectAdmin past het elke minuut aan. Misschien elke twee minuten, maar zeker NIET elk uur...

heb je wel het juiste IP-adres toegevoegd? En hoe ziet die DNS-entry eruit?

Aar, je mag het onzin vinden. Ik heb al diverse servers mee gemaakt met DirectAdmin dat het pas om het uur word gedaan. Als dit zo is ingesteld door betreffende hosting partij dat weet ik dus niet.

Vind het ONZIN dat een bevinding van iemand vaak door een andere hier in de wind wordt geslagen als "onzin". Een ieder heeft zijn ervaringen met bepaalde dingen.
Frank WD op 20/09/2012 21:48:16

Aar, je mag het onzin vinden. Ik heb al diverse servers mee gemaakt met DirectAdmin dat het pas om het uur word gedaan. Als dit zo is ingesteld door betreffende hosting partij dat weet ik dus niet.

Dan ligt het aan de hostingpartij, en ik zou ze er eens even op de handjes tikken als ik jouw was. Standaard wordt elke minuut (of elke twee minuten) de virtual-hosts bijgewerkt.

Ik heb dit nog nooit anders meegemaakt, dus daarom vind ik het zelf nonsens. Maar als het zo is, dan is het zo.
Kijk Aar dat vind ik nu een veel nettere antwoord dan net.
En daar kan ik je niet meer dan gelijk in geven, dit omdat ik niet zo bedreven ben in de techniek achter Directadmin.
Even een reactie aan het adres van Aar. Wat jij eerder op mikt is de virtual hosts van Apache. Apache is een type webserver. Dat staat volledig los van de DNS-server. Al is het natuurlijk mogelijk dat DirectAdmin bepaalde commando's geeft aan de DNS-server.

Echter is wat Frank zegt niet zo erg uitzonderlijk. Dat kan je de host vaak ook niet kwalijk nemen. Een iets grote host, heeft de DNS-server op een aparte fysieke server staan. Om als ISP domeinen mogen te verkopen zijn er een aantal regeltjes. Onder andere dat er een soort back-up DNS moet zijn en dergelijke. De details ken ik toegegeven ook niet. Alleen, als je als bedrijf pakweg per seconde een hoop records moet verwerken, wil je dit niet altijd real-time hebben. Dit kost gewoon te veel resources.

Maar goed, na twee dagen moet dit natuurlijk wel het geval zijn. Daarom even wachten op reactie van de TS :-)

Reageren