Beste lezers,

Ik ben al een tijd bezig met jQuery. Een tijdje geleden kreeg ik een idee wat ik wou gaan maken als test.

Het zit zo ik zou graag een boom een klein beetje laten bewegen. In eerste instantie dat hij een beetje naar links en naar rechts buigt. En misschien dat de takken wat bewegen en de bladeren. Zodat het lijkt dat de boom een beetje leeft zeg maar.

Ik heb wat zitten googelen maar kon zo niks vinden hoe ik dit voor elkaar ga krijgen. Mijn vraag aan jullie is dus:

1: Is dit te realiseren.
2: Welke elementen of functies ik moet gebruiken.

Ik hoop dat er iemand is die mij in de juiste richting kan duwen.
Al vast bedankt voor uw moeite.
door een animated gif te gebruiken of met Flash of iets dergelijks.
met alleen javascript (jquery is javascript) ga je dat niet redden
met CSS3 zou je ook enige dingen kunnen doen. Allee niet elke browser ondersteunt de animatie opties.
Frank, wat een grote onzin. JavaScript is gemaakt voor animaties op het web, dus waarom zal dat niet kunnen? Zelfs CSS3, zoals Aar al zegt, ondersteund het en daarmee is het een stuk moeilijker.
@wouter,

zover ik weet..
afbeeldingen renderen, rouleren verschuiven enz. ja..

naar een boom die (flexibel) buigt..

mag je me dan uitleggen :)

groet
O ja, gewoon een rotatie.
Ziet er wel fijn uit.
Inderdaad hele mooie voorbeelden.
Het nadeel is echter dat het niet in iedere browser juist wordt weergegeven.
HTML5 is nog geen officiële standaard maar dat zal binnen enkele jaren wel veranderen.

De slijmerige lieverd is een knap staaltje animatiewerk
Frank, mijn voorbeeld maakt geen gebruik van HTML5 en Kris zijn voorbeeld wordt door elk modern browser ondersteund.

W3C heeft juist hun plan uitgebracht, die geeft als doel HTML5.0 stable in 2014 en HTML5.1 stable in 2016. Waarbij de canvas in de 5.0 categorie komt.
Als laatst is er sinds 2011, als ik mij niet vergis, al een stop. De HTML5 standards worden niet meer bewerkt en staan vast, het is dus alleen wachten tot alle browsers ze gaan ondersteunen.

Reageren