bestaat er een tool waarmee je op de server kan zien wanneer welke code wordt uitgevoerd/geparst? het gaat me dan specifiek om PHP. bijvoorbeeld, als ik een CMS of webshop heb draaien en bepaalde handelingen in de front- of backend verricht, dat de bijbehorende code dan op volgorde getoond wordt.
Symfony2 heeft daar de webdebug bar voor, misschien eens kijken hoe ze het daar doen. Tevens heb ik hier xdebug, die laat bij errors het hele trackpath zien wat er allemaal wordt aangeroepen en die kun je volgens mij ook zomaar laten tonen. Daarmee zal je het dus ook kunnen doen.
ok, waar het mij met name om gaat is hoe ik binnen een CMS, bv Joomla, kan achterhalen welke code/bestand wordt gebruikt bij een specifieke functionaliteit. op die manier kan ik dan eventuele functionaliteiten toevoegen. kan dat ook met xdebug?
ok, waar het mij met name om gaat is hoe ik binnen een CMS, bv Joomla, kan achterhalen welke code/bestand wordt gebruikt bij een specifieke functionaliteit. op die manier kan ik dan eventuele functionaliteiten toevoegen. kan dat ook met xdebug?
En als er nu een update uitkomt? dan ben je al je eigen functionaliteiten kwijt :)
ja, op zich kom je met documentatie ook wel ver. maar niet voor elke cms of websjop is goede documentatie beschikbaar.
en ja, als er een update uitkomt, moet je weer opnieuw de functionaliteiten toevoegen, klopt. maar goed, iemand zal maar heel graag een bepaalde functionaliteit willen die niet standaard aanwezig is en niet met plugins/modules te verkrijgen zijn :)
in dit specifieke geval gaat het om Prestashop. iemand wil dat een ge-uploade file, mee gestuurd wordt met de bevestiging aan de koper. dat heeft Prestashop niet binnen zijn functionaliteit en daarnaast is het ook niet beschikbaar binnen een module.
dus toen dacht ik, misschien is het in te bouwen. maar dan moet ik wel weten hoe de bijlage gekoppeld wordt en herkend kan worden. dan zou ik met die gegevens een mail functie kunnen maken en die aanroepen indien aan bepaalde voorwaarden voldoen.
vandaar mijn vraag of daar een tooltje voor is.
is het met xdebug mogelijk om dat binnen een bestaande cms of webshop te integreren?