als je google drive voor de desktop installeerd dan click je op de web pagina op accepteren van de voorwaarde. Vervolgens wordt er gelijk op je desktop een downloader gestart.
Normaal bij installatie software download je een exe of msi bestand dat je dan moet uitvoeren. Maar bij google hoeft dit niet en start het gelijk. Iemand een idee hoe ze dit doen?
zelfde als hun zoekmachine, magie

[size=xsmall]Toevoeging op 29/09/2012 10:32:29:[/size]

zelfde als hun zoekmachine, magie
Onzin: er wordt gewoon wat geïnstalleerd op je computer. Er wordt gewoon een popup geopend die wat download.

Maar laat me raden: jij wilt zoiets ook maken?
hoe kan een popup iets naar jou computer downloaden en dan automatisch uitvoeren (dat het als apart pictogram in je taakbalk verschijnt) ?
als je google drive gebruikt gebruik je ongetwijfeld ook chrome. Chrome installeert denk ik ook zo zijn apps. Vraagt hij geen toestemming voor
ik gebruikte firefox 15.0.1
En ik Opera. Maar kreeg inderdaad wel direct de installatie-venster voor mijn neus.
Waarschijnlijk toch iets van een Windows-executie oid? Of zich voordoen als App?

Zien? Ga naar https://tools.google.com/dlpage/drive/?hl=en&pli=1#eula

De knop is dit:
<input id="submit1" name="submitbutton" type="button" onclick="this.disabled=true;installApp();" value="Accept and Install"/>

Het aangeroepen script:
function installApp(opt_navDocument) {

var method = getInstallSource();
    if (method === 'oneclick') {
      installViaOneClick(opt_navDocument);
    } else if (method === 'clickonce') {
      installViaClickOnce(opt_navDocument);
    } else {
      installViaDownload(opt_navDocument);
    }
  }

Dus met Javascript wordt er gekeken wat er mogelijk is.
Blijkbaar wordt in Firefox (en Opera en waarschijnlijk ook Chrome) dit uitgevoerd:

function installViaOneClick(opt_navDocument) {
    showThrobber(true);
    window.google.update.oneclick.install(
      getApps(),
      "en",
      areStatsEnabled(),
      function() {queueThankyou(4000, '\x26oneclickinstalled=', opt_navDocument);},
      function(hr) {installViaDownload(opt_navDocument);});
  }

De window.google.update.oneclick.install() doet de trick ;).

Yo bedankt Eddy het wordt al iets duidelijker.

Ik neem aan dat installViaDownload() de installatie triggert. Maar ook dit is geen standaard javascript functie? Ik vraag mij nog steeds af hoe ze het voor elkaar krijgen om van browser naar windows te gaan zonder extra goedkeuring door de gebruiker.

ben dit nog tegengekomen toen ik op "installViaDownload" zocht:
https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:fr5PUgTOQawJ:www.hackforums.net/printthread.php%3Ftid%3D1221881+&cd=10&hl=nl&ct=clnk&gl=nl&client=firefox-a
link bedoel je?

Reageren