ola amigos!

Ik zit met een probleempje. Er bestaan verschillende wifi-protocollen: http://nl.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11 .
nu is het zo dat mijn laptop standaard op 802.11n staat, maar mijn router kan niet hoger dan 802.11g. mijn laptop switched dus de hele tijd, wat zorgt voor een hoop gedonder met de internetconnectie. dus zou ik de standaard van de laptop van n naar g willen zetten.

Iemand hier ervaring mee? hoe doe ik dat?
Dan zou ik heel gauw een nieuw modem aanvragen bij je provider! want als jou router niet hoger dan G komt loop je in december achter de feiten aan, Dan komt namelijk de AC al uit en dat is weer voor snelheden van 1GBPS en tevens is een g protocol veel langzamer dan een N dus ik weet niet of je snelheid wilt inleveren?
normaal gesproken moet dat 'switchen' niet voor problemen zorgen, probeer anders even de drivers te updaten.
Ik heb dat inderdaad ook. Even terugschakelen en je wifi werkt perfect.
Steeds wegvallende connecties waren de kwalen. Wel connectie maken, maar na een paar seconden viel hij weer weg. En toen weer aan, uit, aan uit etc.

Bij Windows 7 (ik zoek het even voor je op):
(in het engels)
Start > Device Manager (of Apparaatbeheer) > Jouw wifi-adapter > rechtermuisknop > Adapter properties (of Eigenschappen) > Advanced (Geavanceerd) > Wireless Mode (Draadloze mode) > schakel de value naar IEEE 802.11b/g (of een andere).

't Loste bij mij direct alle problemen op.
@reshad: tis onze router thuis. Niet mijn ding, heb er weinig over te zeggen, willen er niet in investeren.

@eddy, precies datzelfde heb ik! Zal het morgen eens proberen, zit nu op mn telefoon.
@jaron, we zullen het morgen weten.....
@jeroen Maar gewoon bij je ( ouders thuis ? ) of een studentenflatje o.i.d.? want investeren hoeft meestal niet je krijgt er gewoon een in bruikleen van je provider en als je gewoon even een klaag briefje stuurt dan doen ze niet moeilijk om je router te vervangen voor een nieuwere versie :) ( kostenloos overigens, althans bij mij met UPC als provider )
Zet je niet toevallig op het zelfde kanaal als je buurman? Kijk eens of het probleem zich verhelpt wanneer je een ander kanaal pakt.

Dit probleem kan voorkomen als je het zelfde merk/type router hebt als iemand in de buurt waarvan je het signaal ook kunt ontvangen.

Denk hier aan UPC/Ziggo modem/routers, Cisco/Linksys routers, Sitecom routers, etc. De grotere bekenden merken komen vaak voor. Dit probleem ook , en kan vaak opgelost worden door een ander kanaal te kiezen.
nee ik zit op onze eigen router (geen enkele andere linksys routers in de buurt)

@eddy, ik kan dat wireless mode niet vinden. wel heb ik de keuze uit: (een hele lijst met instellingen overigens)
- 802.11g preamble (keuze uit long and short of long only)
- adhoc 11n (keuze uit disabled of enabled)
welke moet ik hier hebben?

@reshad, degene die dat beheerd, heeft er niet de tijd, of de zin, om de hele boel te gaan vervangen, terwijl deze nog prima meegaat. net als ik overigens
bumpje?

Reageren