In het maken van PHP-scripts ben ik een leek en probeer aldoende bij te leren. Voor onze sportvereniging onderhoud ik een website met daarop onderandere een agenda. Het eerste item op deze agenda is een maandelijkse bijeenkomst, telkens op de eerste woensdag van de maand, ongeacht of dit een feestdag is.
De originele Agenda is een html-pagina waar ik dan eenmaal per maand de data verander.
Daar er aan de website een database gekoppeld is, heb ik van deze pagina een PHP-paginaPHP-pagina gemaakt waar ik succesvol een script heb ingebracht (via een include()) om de namen te tonen van de leden die in de huidige maand verjaren.
Nu wou ik een tweede script toevoegen waarin de eerste woensdag van de huidige maand en de eerste woensdag van de volgende 5 maanden wordt weergegeven. Dat script is klaar en werkt naar behoren!
<?php
//lus om opeenvolgende maanden te bepalen
for ($i==0;$i<6;$i++){
// Voor de huidige maand, splits in 3 factoren
if($i==0)
{
$haaldatum = date('d-m-Y');
$splitsdatum[$i] = explode('-',$haaldatum);
//$num bepaald op welke dag de eerste van de maand valt
$num = date("w",mktime(0,0,0,$splitsdatum[$i][1],1,$splitsdatum[$i][2]));
// als de eerste van de maan een woensdag is, echo datum
if($num==3){
echo date("j F Y",mktime(0,0,0,$splitsdatum[$i][1],1,$splitsdatum[$i][2]))."<br/>";
// is de eerste van de maand geen woensdag maar groter, bereken de eerste woensdag vanaf 3de van de maand
}elseif($num>3){
echo date("j F Y",mktime(0,0,0,$splitsdatum[$i][1],3,$splitsdatum[$i][2])+(86400*(8-$num)))."<br/>";
// is de eerste van de maand geen woensdag maar kleiner, bereken de eerste woensdag voor de 3de van de maand
}else{
echo date("j F Y",mktime(0,0,0,$splitsdatum[$i][1],3,$splitsdatum[$i][2])+(86400*(1-$num)))."<br/>";
}
// haal datum op voor de *i-de volgende maannd
}else{
$haaldatum = date('d-m-Y',strtotime('+'.$i.' months'));
$splitsdatum[$i] = explode('-',$haaldatum);
$num = date("w",mktime(0,0,0,$splitsdatum[$i][1],1,$splitsdatum[$i][2]));
// als de eerste van de maan een woensdag is, echo datum
if($num==3){
echo date("j F Y",mktime(0,0,0,$splitsdatum[$i][1],1,$splitsdatum[$i][2]))."<br/>";
// is de eerste van de maand geen woensdag maar groter, bereken de eerste woensdag vanaf 3de van de maand
}elseif($num>3){
echo date("j F Y",mktime(0,0,0,$splitsdatum[$i][1],3,$splitsdatum[$i][2])+(86400*(8-$num)))."<br/>";
// is de eerste van de maand geen woensdag maar kleiner, bereken de eerste woensdag voor de 3de van de maand
}else{
echo date("j F Y",mktime(0,0,0,$splitsdatum[$i][1],3,$splitsdatum[$i][2])+(86400*(1-$num)))."<br/>";
}
}
}
?>
Als resultaat krijg ik dus telkens de datum van de eerste woensdag voor de huidige en 5 volgende maanden.
Als ik dit script nu kopieer en plak op de pagina agenda2.php krijg ik de echo's niet te zien.
Agenda bestaat uit een tabel en de code heb al op verschillende manieren ingevoerd (Copy/paste, include ()...
Ik krijg ook geen foutmelding en de pagina wordt gewoon opgebouwd.
Iemand enig idee waar dit fout gaat?