Hallo,

Zoals sommigen hier vast al wel weten ben ik zelf een layout in elkaar aan het steken voor mijn site waar ik ondertussen ook aan het werken ben maar ik ben natuurlijk niet de beste designer dus wou ik even vragen wat jullie ondertussen van mijn eerste layout vinden en natuurlijk met jullie tips hoe ik deze mooier kan maken.

Dat heb je toch echt verkeerd Wouter. Natuurlijk passen de standaard kleuren bij zwart, wit en grijs. Maar de groen die hier word gebruikt is geen standaard kleur en past totaal niet bij de grijs die word gebruikt. Dat de kleur er niet bij past is mijn mening en hij hoeft er niks mee te doen.
Ik heb je layout bekeken en ik vindt het een leuk idee. Ik zelf ook geprobeerd te werken met deze kleuren maar kreeg het niet mooi. Ik denk dat als je de kleuren een beetje aanpast dat het wel heel mooi kan worden. Ik kwam zojuist dit tegen misschien heb je hier wat aan!
Andy, bij mij klopt het menu aan de bovenkant niet helemaal. De knop Contact staat op een nieuwe regel.
Tevens als ik mijn browser op volledig scherm zet dan krijg ik links een groot zwart vlak en de website staat helemaal rechts. Dit is op een 27" met een resolutie van 2560 x 1440 en de browser is Firefox. Andere dingen die ik zo op het eerste oog zie zijn inmiddels al genoemd.
Q S op 25/10/2012 16:24:05

Andy, bij mij klopt het menu aan de bovenkant niet helemaal. De knop Contact staat op een nieuwe regel.
Tevens als ik mijn browser op volledig scherm zet dan krijg ik links een groot zwart vlak en de website staat helemaal rechts. Dit is op een 27" met een resolutie van 2560 x 1440 en de browser is Firefox. Andere dingen die ik zo op het eerste oog zie zijn inmiddels al genoemd.

Ik denk dat het komt doordat je uitzoomt en inzoomt op de website dan krijg ik dat ook, iemand hier een idee hoe ik dat probleem kan verhelpen?

De kleuren was ik ook nog niet helemaal uit maar ik ga ze wel veranderen als ik een idee erover heb

[size=xsmall]Toevoeging op 25/10/2012 19:32:18:[/size]

als ik mijn overflow weghaal uit de content div dan gaat hij over de footer heen, hoe kan ik er voor zorgen dat de footer daaronder blijft staan?
waarom zo enorm breed? als ik deze site op mijn mini laptop wil bekijken, zal er een stukje zijn die niet in mijn scherm terecht komt.
Ik heb deze code:

#footer, .push 
{
  height: 0px;
  clear: both;
} 

Bij mij blijft de footer dan altijd gewoon onderaan
Albert de Wit op 25/10/2012 19:34:48

waarom zo enorm breed? als ik deze site op mijn mini laptop wil bekijken, zal er een stukje zijn die niet in mijn scherm terecht komt.

die layout is zo gemaakt dat hij zich aanpast aan de breedte van het scherm..

Maar ik heb net een versie met fixed breedte gemaakt en ik heb ook de kleuren wat aangepast etc kijk maar eens naar Layout 2.. dat zou misschien het op heel grote schermen ook wel eens kunnen oplossen
Uhhh...
- Raoul - op 25/10/2012 21:35:53

Uhhh...

lees me vorige post dan eens..
Kijk eens naar max-width en max-device-width of zo?

Reageren