Je kan gewoon een punt in een subdomein plaatsen.
Waar vind je dat terug? Op verschillende sites zie ik dat alleen letters, cijfers en een koppel teken toegestaan zijn. Ook kan ik geen domein naam aanvragen met punt via mijn host?
je vraagt ook geen subdomein aan.. maar een hoofdomein waar je (gratis) subdomeinen toe kan voegen.. net even getest en werkt gewoon met punten.
Ah, op die manier. Nee, ik had het even verkeerd begrepen. In een hoofddomein kan je geen punten neerzetten maar in een subdomein dus wel. Ik dacht even dat dit een raar principe was ofzo (:
Joris van Rijn op 26/10/2012 18:05:06

In een hoofddomein kan je geen punten neerzetten maar in een subdomein dus wel.

Nee. Het is een subdomein van een subdomein van een domein.
Aha, op die fiets! Ik ga het is uitproberen.
- Aar - op 26/10/2012 17:58:59

Je kan gewoon een punt in een subdomein plaatsen.

- SanThe - op 26/10/2012 18:08:21

Het is een subdomein van een subdomein van een domein.

Deze antwoorden zijn niet RFC1035-compliant. ;-)

Volgens de RFC is er geen onderscheid tussen domeinen en subdomeinen (zie pag. 7). Een domein is een aaneenschakeling van 1 of meer labels, gescheiden door een punt. De punt is per definitie geen onderdeel van een label. Dat betekent dus dat het niet mogelijk is een punt in een subdomein te plaatsen.

De spraakverwarring is overigens wel verklaarbaar. Als je in DNS een A-record aanmaakt en een of meerdere punten in je hostname zet, dan is het voor de gebruiker net of er punten in de hostname staan. Voor DNS is het echter een record met meerdere labels.
Joris van Rijn op 26/10/2012 18:31:43

Aha, op die fiets! Ik ga het eens uitproberen.
Waarom zou je dit toe willen passen? Alleen maar omdat een punt mogelijk is? In de praktijk zijn het vaak allemaal aparte (virtuele) servers en/of netwerksegmenten of netwerkcomponenten maar ik heb het idee dat je dat niet begrijpt en alleen maar een punt in de naamgeving wilt toevoegen?

Reageren