Beste PHP-hulpers,
Ik zit met een probleem waar ik momenteel niet uit weet te komen.
Ik heb een script geschreven waar gebruikers foto albums kunnen maken en hier foto's aan kunnen toevoegen.
Dat gaat allemaal prima, ook het verwijderen van de foto's gaat prima. Echter gaat er bij het verwijderen van albums iets mis.
Ik heb het volgende script geschreven om gebruikers albums te laten verwijderen:
<?php
$controle = false;
if (isset($_GET['p_id'])) {
$p_query = "SELECT albums.link, tumbs.id, tumbs.src FROM albums, tumbs";
$p_result = mysql_query($p_query);
$p_row = mysql_fetch_array($p_result);
$p_deleteQuery = "DELETE FROM albums, tumbs WHERE id = ".$_GET['p_id'];
mysql_query($p_deleteQuery);
$src = $p_row['src'];
$controle = true;
unlink($src);
echo "<p class='update'>Deze pagina is succesvol verwijderd.<span class='close'>X</span></p>";
if($controle == true) {
$p_query = "SELECT id, link FROM albums";
$p_result = mysql_query($p_query);
while($p_row = mysql_fetch_array($p_result)) {
echo "<div class='pagina'>
<p class='edit_pagina'>".$p_row['link']."</p>
<p class='delete_pagina'><a href='jrwd_admin.php?p_id=".$p_row['id']."'>Verwijder pagina</a></p>
</div>";
}
}
} else {
$query = "SELECT id, link FROM albums";
$result = mysql_query($query);
while($row = mysql_fetch_array($result)) {
echo "<div class='pagina'>
<p class='edit_pagina'>".$row['link']."</p>
<p class='delete_pagina'><a href='jrwd_admin.php?p_id=".$row['id']."'>Verwijder pagina</a></p>
</div>";
}
}
?>
Echter gebeurd hier het volgende niet:
- Rijen uit de databases worden niet verwijderd. Niet bij albums en niet bij tumbs.
Wat gebeurd er wel:
- De verkeerde afbeelding word verwijderd van de server (als ik id1 aanklik word de afbeelding van id2 verwijderd)
Het gevolg hiervan is dat er bij het overzicht van albums nog wel een vak staat met daarin een afbeelding zonder src (omdat de rijen niet verwijderd worden).
Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen en wat ik fout doe. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd echter lijkt niets te werken.
De id's van beide databases lopen ook gelijk. Zo is album x in de database albums id 1 en in de database tumbs ook id 1.
Iemand enig idee wat ik hier verkeerd doe of wat ik eraan kan doen?
Bij voorbaat dank!
1.656 views