Nou, ik ben al een aardig tijdje bezig met mijn website...
Het begon allemaal zeer amateuristisch, maar de site is intussen uit gegroeid tot van 5 naar 91 leden in 3 weken tijd... Hij stond eerst bij google ongeveer laatste bij het zoeken naar MGunit, maar staat onder tussen al 2e :)
(na MGunit.com :( )
Nu wil ik jullie mening over deze website weten.
Om te voorkomen dat jullie allemaal nieuwe account aanmaken die slechts een keer gebruikt worden heb ik een test accountje gemaakt.
gebruikersnaam: test
wachtwoord: test (case sensitive)
- Het rood achter "Navigation" en "Login" vloekt een beetje
- "Navigation" en "Login" hebben naar mijn mening een verkeerd lettertype/kleur/grootte
- Het menu sluit niet aan op het inhouds-gedeelte en dit lijkt "not done"
- De blauwe border om het header-plaatje kan gewoon echt niet
- Rechts van het inhoudsvlak vind ik de border niet passen. Deze zou moeten aansluiten naar mijn mening
- De tekst staat redelijk dicht bij de kant. Misschien is het mooier de padding hoger te zetten
- Ik zou de boel centreren (niet de tekst maar de hele layout), maar dat is een persoonlijke keuze)
- Een eeuwige tip: gradients
Een gradient is een vlak dat over gaat van de ene kleur naar de andere. Kijk bijvoorbeeld naar de allerbovenste balk op http://www.microsoft.com/
Soms is een heel lichte gradient al genoeg om een site een betere uitstraling te geven. Kijk maar naar de XP startbalk of achtergrond van configuratiescherm (XP).
Oja, nadat ik terug ben van vakantie ga ik de bandbreedte uitbreiden en de huiswerk database en website aanpassen zodat ok leerlingen van andere scholen op MGunit terecht kunnen :)