Goedendag iedereen,

Ik ontwikkel lokaal een website, ik in httpd-vhosts een verwijzing gemaakt voor framework.nl .../www/mijnframework/public_html (hier bevind zich index.php) en dit heb ik ook doorgevoerd in me HOST file. dus als ik de URL framework.nl invoer in me browser kom ik netjes op mijn startpagina terecht.

maar wanneer ik ga door me website heen ga browsen: bijvoorbeeld: framework.nl/users of framework.nl/users/edit. dan krijg ik een 404 error: bijv. "URL/users not found".

Het voor mijn systeem belangrijk dat alle 'requests' voor framework.nl naar /www/mijnframework/public_html/index.php (DOCUMENT_ROOT) geleid worden.

Dus:
1: ik weet dat de URL framework.nl het goed doet.
2: Alle page 'request' moeten naar index.php geleid worden.
3: De URL structuur moet behouden worden.

Ik heb niet veel ervaring met het inrichten van het .htaccess bestand en loop nu al een tijdje te martelen.

Mijn vraag is: hoe moet ik mijn .htacces configureren zodat alle urls (framework.nl, framework.nl/users, etc..) naar mijn index.php worden herleid.

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is, en alvast bedankt voor jullie aandacht :)

Groet,

Jelte.
RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteRule ^(.*)$ index.php?q=$1 [L,QSA]

Dit is niet letterlijk een redirect (een omleiding of doorverwijzing), maar geeft wel alles door aan index.php, zodat je aansluitend daarin de URL kunt afhandelen. Was dat de bedoeling?
Bedankt voor je reactie dit werkt inderdaad de URL's worden nu goed afgehandeld.

Maar er is direct iets wat mij opvalt. bijvoorbeeld de pagina: framework.nl/user wordt 2 keer aangeroepen.

Nu kan het denk ik aan het volgende liggen:

1: De documentRoot (ingesteld in httpd.vhosts.conf)van framework.nl is: www/framework/public_html. in deze pagina bevind zich de index. Dus wanneer je de URL: framework.nl intypt wordt de index aangesproken lijkt me.