Ik heb een lijst met klanten. die ik uit een database haal. Nu zou ik graag vr elke klant een detailpagina hebben.. Hoe doe ik dat het beste ?
IMAGE -> http://notflip.be/uploads/specific.jpg

thanks
This is a Dutch community, can you ask your question in our language?

We zijn hier een Nederlands forum, dus zou je je vraag in het Nederlands willen stellen?
- Aar - op 08/11/2012 18:07:43

This is a Dutch community, can you ask your question in our language?

We zijn hier een Neerlands forum, dus zou je je vraag in het Nederlands willen stellen?

Ok! sorry! :) kan je helpen? ^^
Hoe je dat doet is heel simpel. met $_GET...

Ik mag van harte aannemen dat elke Customer een uniek ID heeft. Dan kan je met een SELECT-query zoals dit (voorbeeld) de boel ophalen:

<?php
$sql = "SELECT id, name, address, telephone FROM customers WHERE id = '".mysql_real_escape_string($_GET['id'])."'";
?>

Uiteraard moet je dan nog de boel uitvoeren met mysql_query(), en fetchen met mysql_fetch_assoc().
Allright! en de mensen linken naar de pagina is dan via.. een href met daarin details.php?c=customerid? dankje!
DE URL is dan: details.php?id=42
Super! dankjewel! probeer het morgen uit. Hoe noemt dit soort acties? is daar een specifieke naam of instructie/tutorial voor?
GET of in zijn geheel in de URL heten het querystrings
Let bij $_GET wel op dat de URL heel eenvoudig is aan te passen; als ik 42 verander in 35 krijg ik dus de gegevens te zijn van nr. 35 ipv 42. Zorg dus in je scripts voor beveiliging/controle daarop.

Reageren