Goedemorgen iedereen,
Ik heb al een week lang een probleem waar ik niet uitkom. Omdat ik niet veel ervaring heb met de .htaccess bestand kom hier maar om hulp vragen.
Situatie:
Ik heb lokaal een website gebouwd, deze heb ik gekoppeld aan een URL via een virtualhost + Host file: framework.dev, deze komt uit in de folder www/Framework/public_html, in deze map staat: index.php + .htaccess.
Probleem omschrijving:
De website werkt in principe goed, en de website is bereikbaar via de URL: framework.dev. Alleen merkte ik dat pagina's 2x i.p.v. 1x aangeroepen worden. Na een weekje martelen weet ik wel zeker dat het aan de rewritRule(s) in de .htacces file ligt (wanneer ik alle statements in de .htaccess weghaal wordt de homepage (via URL: framework.dev)) maar 1x aangesproken. dus het probleem lijkt me moet daar ergens liggen.
Wat moet de .htacces voor me doen?
Volgens mij het niet zo "ingewikkeld" zijn, maar de situatie is als volgt:
Volgens mij ligt de oplossing bij het juist aangeven van de conditie voor de {REQUEST_URI} Parameter. Voor mijn website is het cruciaal om de URL te kunnen verwerken. daarom moet "alle" requests doorverwezen worden naar de index.php file.
Mijn URLs hebben de volgende structuur:
- framework.dev/controller/actie/argument.
- Wanneer de URL is: framework.dev (REQUEST_URI is '/') hoeft er niks te gebeuren en wordt netjes de index.php automatisch aangesproken.
- Wanneer de URL is: framework.dev/login of framework.dev/user/edit/1, (REQUEST URI is: /login , /user/edit/1) Omdat deze URL niet bestaat moet deze URL omgeleid worden naar index.php (en de URL moet gehouden worden).
Dit is wat er moet gebeuren, alleen krijg ik dit niet voor elkaar ik heb verschillende opties geprobeerd maar steeds werkte het compleet niet, of maar voor de helft (dat alleen de homepage aanspreekbaar was)
dus volgens mij moet de structuur van de .htaccess regel(s) zo zijn:
ALS {REQUEST_URI} != '/') (bijv. framework.dev/login) DAN: Rewrite URL naar index.php
Ik kom hierzelf niet uit, wie o wie kan mij hierbij helpen?
Alvast bedankt voor je tijd!
Groet,
Jelte.
1.016 views