Hallo luitjes,

Ik ben beginner en heb een simpele vraag over de mogelijkheden van PHP.

Als ik een ordersysteem wil maken (stel je even voor) en je ziet het orderoverzicht voor je (regel van boven naar beneden), kan ik dan ook een bepaalde waarde (lees: status) toekennen aan een specifieke order door er met de rechtermuisknop op te klikken (en dan een dropdown-menu die de diverse mogelijkheden weergeeft) en de waarde/status te selecteren?

Kan ik ook een á-la-windows kenmerk toevoegen dat ik dubbel moet klikken op een order ipv dat het een HTML-link is?

graag een heldere uitleg/reactie van de mogelijkheden hieromtrent.

Alvast bedankt!
Dit wat je wilt gaat over de layout en vormgeving, en is niet van toepassing op PHP omdat dit serverside werkt. Je zult dus moeten kijken naar Javascript en CSS-mogelijkheden
Beste aar,

Het is toch ook zo dat als ik rechtermuisknop op een orderregel doe (en dat is dan inderdaad opmaak)en ik kies een waarde (bijvoorbeeld orderstatus=100) dat dit dan ook in de database gewijzigd moet worden? Dus dat gedeelte is dan toch wel php?

groeten
Je, dat is inderdaad PHP. Dit moet je dan wel asynchroon uitvoeren, dus via AJAX in JavaScript. (kan heel gemakkelijk via de $.ajax() functie van jQuery)

Reageren