Hallo luitjes,

Na wat Googlen ben ik de volgende software tegengekomen:

http://www.scriptcase.net/phpgenerator/home/home.php

Nu ben ik als iemand die net het boek PHP voor Dummies heeft besteld natuurlijk erg geinteresseerd in dat pakket, maar wat is jullie ervaring ermee? Is dit inderdaad een krachtige tool en is het het geld waard?

Graag jullie mening...

gr.
Sander
Ik ben niet bekend met deze tooling maar meestal is het zo dat het net niet kan wat je wil. In het begin lijken dergelijke hulpmiddelen gaaf maar zodra je wat ingewikkelder php wil maken zoals bijvoorbeeld een custom build webshop dan lukt het niet en moet je toch zelf scripten.
Sander Broos op 17/11/2012 10:28:14

iemand die net het boek PHP voor Dummies heeft besteld

Pas op met de meeste boeken: ze leggen je de echte basisprincipes uit, maar slaan vaak zaken als beveiliging en foutafhandeling over. Dit onder het mom van eenvoudig houden en anders wordt het boek te dik.

Voor een sql-beginnershandleiding zou je eens kunnen kijken op http://www.phptuts.nl/view/41/
Dank je voor de reacties. Ik wil eigenlijk een TMS maken (Transport Management Systeem), dus een webapplicatie voor transportondernemingen waarmee ze dus orders kunnen inboeken (zowel zelf als klanten via een webportal). Deze orders kunnen vervolgens een aantal statussen hebben en kunnen gefactureerd worden (dus verstuurd via e-mail en/of PDF-report om zelf te printen). De facturen moeten uiteraard bewaard worden (krijgen ook een uniek factuurnummer). Er komt ook een lijst met klanten. Ook wil ik Google Maps koppelen aan het systeem. Uiteindelijk wil ik ook (via XML) een koppeling met ipad/iphone en specifieke boordcomputers. Ik begrijp dat er eea geprogrammeerd moet worden maar met scriptcase heb ik volgens mij al een aardige basis?
Om simpele formuliertjes te bouwen wel, voor iets specifieks als wat jij wilt niet. Zou daarvoor nog eens goed naar de basis van SQL en PHP kijken en vervolgens zelf bouwen, evt met behulp van een framework.
Ik denk dat deze toepassing prima met scriptcase te bouwen is. Het is een uiterst krachtige php generator en hoewel het een casetool is ben ik nog niet zo veel beperkingen tegengekomen. Het is met name sterk in het genereren van alles wat met crud te maken heeft, maar dan wel als een complete toepassing, niet zoals phpmaker bijvoorbeeld. Neemt niet weg dat je ook wat van php moet weten want je zult je eigen logica in events moeten toevoegen. Maar voor newbees op php gebied maakt het het ontwikkelen relatief eenvoudig omdat de moeilijke zaken zijn weggenomen (sql injectie, autorisatie, audit-trails). Maar om te voorkomen dat dit een verkooppraatje wordt, moet je eerst maar eens de filmpjes gaan bekijken die op de site staan. Geeft een prima indruk van de (on)mogelijkheden. Via de verschillende fora kun je dan verder je vragen stellen.
**klunk**

Reageren