Ik werk een tabel bij met de opdracht:
update agenda set klantnummer51 = '9780', klantnaam51 = 'yyyy yyyyy', nivo51 = '0' where dagdt = '2012-12-05' and uurtijd1 = '19:00' and dagbn = '1' and klantnummer51 ='0'
dit werkt.
sporadisch maar het komt voor dat er toch data word geschreven op bovenstaande data terwijl het klantnummer niet 0 is
update agenda set klantnummer51 = '9771', klantnaam51 = 'xxx van xxxx', nivo51 = '0' where dagdt = '2012-12-05' and uurtijd1 = '19:00' and dagbn = '1' and klantnummer51 ='0'
ging over de vorige heen.
de tijd dat dit gebeurde was gelijk.
ik heb de klant nog niet benaderd of ze dit op dezelfde computer hadden gedaan maar ik vermoed van wel want ze horen bij elkaar.
bij de web boeking moet elke klant apart inloggen dus dat kost je ongeveer een minuut om naar je andere account te gaan.
Ik snap zelfs niet waar ik moet zoeken.
Ik vind sowieso de opbouw van je kolommen erg onduidelijk.

klantnaam51
klantnummer51

Lijkt wel of je in je kolommen het klantnummer o.i.d hebt verwerkt.

En dan nog iets.

Je wilt het klantnummer e.d updaten waar het klantnummer 0 is en de datum en de tijd een bepaalde aanduiding is.
Werk je wel met unieke ID's?
ik wil dat best uitleggen, het is een tabel met uren.
elk uur bestaat uit 6 x klantnummer 6 x klantnaam 1 x tijd en dag
de id is er wel maar gebruik ik niet want die is gegeven bij de installatie en heeft per uur een ophoging. (slecht uit te rekenen)
er is dus maar 1 dag met xxx datum het uur 19:00 en xx baan
hierin wil ik het veld klantnummer51 overschrijven als deze 0 is en anders niet.
Het probleem is dus dat die controle op 0 niet werkt in de gegeven update

De twee klanten waar t om gaat gesproken, zij stonden samen (voor de brug :) ) hun afspraak op beider telefoon de afspraak te boeken. dus in dezelfde minuut mogelijk zelfs seconde is de afspraak gemaakt.

Reageren