Ik wil graag bij iedere member een aantal credits zetten. Je kan op mijn nieuwe site dingen doen, bijv een e-mail sturen. Dan moet er 1 credit af geen. Hoe kan ik dat maken, of bestaat er al zo een script?? Wat moet ik in de code zetten om er 1 credit bij te doen?
er zijn geen mensen die voor jouw stukken code schrijven ,als jij een website wilt die dynamisch is zou je php moeten leren , iemand inhuren , of je droom opgeven want wij helpen niet graag mensen met een site, die waarschijnlijk helemaal geen zin heeft, met 2 bezoekers per dag, en dan ook nog een credit systeem :S ? nouja , succes ermee nog
?Onbekende gebruiker
20-07-2005 17:18
Zo lekker ben jij koen zeg. ****.
Nouja, het goede antwoord:
Als je dat wilt moet je php gaan leren, je moet niet alleen CTRL+C en CTRL+V doen, je moet ook het script doorlezen. Je moet ook tutorials lezen en oefenen met php, zo heb ik gedaan. En het werkte, ik ken nu harstikke goed php. Desnoods installeer je tijdelijk een server op je computer.
Koen legt het wel een beetje hard op de plank, maar hij heeft wel gelijk. Hoevaak schrijft hier nou iemand een volledig script voor iemand, 1 keer per maand? Daarbij hoort deze post in het aanvragenforum. Koen reageerd alleen een beetje overdreven.
@Sebastiaan H: ik zou eens gaan kijken naar databasemogelijkheden, en leren omgaan daarmee. Maak met phpMyAdmin een extra veld aan in de user-table, genaamd 'credits', en tel daar bij op of trek er vanaf met standaard queries. Het is op zich vrij simpel, alleen te veel werk om voor iemand te gaan doen. Het is jouw site, wil je dan er ook niet onder kunnen zetten dat jij hem hebt gemaakt?
@Sebastiaan: Ik blijf erbij dat de beste manier om php te leren is door zelf simpele scripts uit te breiden en uit te bouwen. Niet beginnen met een phpBB, maar met een simpel gastenboek. Tutorials doorlezen komt op de tweede plaats, je moet jezelf wel in de tutorial terug kunnen vinden, begrijpen over welk probleem ze het hebben. De oplossing hoef je nog niet te weten, want anders lees je de tutorial voor niets ^^,