Beste mensen,

Ik ben nieuw met PHP en heb met behulp van internet een formulier in elkaar geknutseld (mijn eerste)

Het formulier doet het prima, hij verstuurd de naam, bedrijf, mail, ip en datum naar mijn email.

Het enige wat hij niet doet is de velden controleren. Ik heb van de week 14(!) lege emails gehad omdat de velden niet ingevuld waren..
Na wat zoeken op internet en fora afgelezen te hebben ben ik de wanhoop nabij en wil ik graag jullie om een hint vragen.

Dit is mijn code:

<?php
if (!isset($_POST['naam']) || !isset($_POST['email']) || !isset($_POST['bericht'])) {

//verplichte velden.
$aVerplicht = array('naam', 'email', 'bericht');

echo 'U heeft niet alle velden ingevuld!';
exit;
}

$naam = htmlspecialchars($_POST['naam']);
$company = htmlspecialchars($_POST['company']);
$email = htmlspecialchars($_POST['email']);
$bericht = htmlspecialchars($_POST['bericht']);

$tijd = time();
$datum = strftime('%d-%m-%y %H:%M', $tijd);
$ip = getenv('REMOTE_ADDR');
$message = $naam.' van het bedrijf '.$company.', met het e-mailadres '.$email.' en het IP '.$ip.' stuurde op '.$datum.' het volgende bericht:

mail('[email protected]', 'Bericht van website', $message, 'From: '.$email);

echo 'Uw bericht is verzonden. U krijgt zo snel mogelijk antwoord.';
?>

Alvast bedankt voor je tijd!

Bram
Ik raad om te controleren met:
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] =="POST") {, of je formulier is verstuurd. Kijk ook eens met print_r($_POST) of die formuliervelden bestaan

Verder nog een paar tips:
- Doe wat aan de foutafhandeling op de mail, en ga niet zitten gokken of de mail verzonden is.
- Gebruik geen exit() of die(), maar nette afhandeling met if-else.
Kijk ook is naar empty in plaats van isset.
en helemaal aan te raden..gebruik zoiets als phpmailer of swiftmailer..dan weet je zeker dat de headers goed staan en dat er een valid email wordt verstuurd...

empty is een goede..want bij het verzenden zijn inputvelden met uitzondering van een enkeling sowieso wel verstuurd...