Pfff, in HTML hebben we maar 1 verplicht element, laat je die weg dan is het IE die je dat mooi laat zien. Dat ene verplichte element is een <!doctype html> element op regel 1 (zonder witregel ervoor) van je broncode.
Tevens is het gebruik van frames echt niet goed meer en heeft de frame pagina een nog vreemdere code, je opent geen <html> maar sluit hem wel?
Ik zou je aanraden eerst je hele code na te gaan op fouten, ipv meteen IE de schuld te geven.
wat ik graag altijd doe is de css bestanden in te laden aan de hand van de $_SERVER['USER_AGENT']. als je dat speciaal voor IE doet moet dat wel werken, moet je natuurlijk wel andere CSS erin gooien.
Komt dat niet ongeveer op hetzelfde neer? Ik behandel elke browser met dezelfde CSS op Internet Explorer na omdat die een 'speciale' behandeling nodig heeft. Ik ben niet echt een held met CSS.
IE heeft geen speciale behandeling nodig, script goed zoals het hoort en je krijgt geen fouten in IE, doe je vreemde dingen (zoals in dit geval) dan gebeuren er ook vreemde dingen in IE, maar goed, daar heb je zelf ook om gevraagd...
Tevens zou ik voor conditional comments kiezen als ik speciale stylesheets zou willen inladen.
Allemaal bedankt voor jullie snelle en nauwkeurige reactie's
dit heeft me erg geholpen want het probleem is opgelost het was inderdaad wat Wouter J zei<!doctype html>
allemaal netjes nu toegevoegd dit gaat 100% rookie klinken maar ik haal die dingen altijd weg omdat ik altijd in me hoofd had dat die gewoon overbodig waren en nu snap ik dus de reden waarom het zo vreemd stond en zal deze fout nooit meer maken...
Nu nog even een andere vraag waar jullie al een beetje mee bezig waren over "speciale behandeling"