Het is de bedoeling dat de gebruiker een melding krijgt dat zijn vipstatus afgelopen is.
De volgende code heb ik:
$vip = mysql_query("SELECT *, UNIX_TIMESTAMP(`Tijd`) AS `Tijd` FROM `abbonomenten` WHERE `Status`='Actief'");
if($vip->Tijd - time() < 0);
{
mysql_query("INSERT INTO `messages`(`Datum`,`GestuurdDoor`,`Ontvanger`,`Onderwerp`,`Bericht`,`Status`,`Inbox`)
values(NOW(),'Grote-Raad','$data->Gebruiker','VIP verlopen','
vip verlopen','0','1')");
mysql_query("UPDATE `abbonomenten` SET `Status`='Inactief' WHERE UNIX_TIMESTAMP(`Tijd`)-UNIX_TIMESTAMP(NOW()) < 0");
}
Dus hij zou alleen maar moeten selecteren met diegene als status actief hebben.
Als hij dat doet verstuurd hij de email, en zet hij de status op inactief.
Nu blijft het script toch nog steeds email sturen? Ik vermoed een fout bij het selecteren?
Ik zie het niet iig :(
Met als gevolg, er elke second het zelfde bericht word gestuurd omdat het
$vip->Tijd zal niet bestaan.
$vip is een resultaat van een query en geen object.
Er is nog niks gefetched.
Dit: if($vip->Tijd - time() < 0); zal dus altijd true geven.
En wat doet die puntkomma daar achteraan? Daarmee sluit de if() direct weer.
Bedankt ben nog niks verder nu, zal zelf wel zien wat ik doe.
Ik kom hulp vragen, en word enkel gewezen op de foute zonder te zeggen hoe ik dit kan ôplossen :/
Ik kom hulp vragen, en word enkel gewezen op de foute zonder te zeggen hoe ik dit kan ôplossen :/
Er worden door San The wel degelijk tips gegeven. Dat is ook een manier van hulp geven.
En als je een vraag wilt stellen, neem dan in ieder geval de moeite om je tekst/vraag af te maken...
Koen willemen op 29/01/2013 16:46:05
[quote="Koen willemen op 29/01/2013 17:31:37"]
Er worden door San The wel degelijk tips gegeven. Dat is ook een manier van hulp geven.
En als je een vraag wilt stellen, neem dan in ieder geval de moeite om je tekst/vraag af te maken...
Koen willemen op 29/01/2013 16:46:05