Goedendag,

Ik ben nieuw op het forum en nieuw met het gebruik van PHP en MySQL.

Nu ben ik een beetje aan het rotzooien om het gebruik van PHP en MYSQL te begrijpen en ik gebruik heirvoor bestaande script die ik onder andere op deze site vindt.

Nu zit ik alleen met een klein irritatiefactortje.

Ik heb een script waarbij ik kan zoeken in mijn database. Ik heb deze zodanig ingesteld dat deze zoekt in 1 kolom. Alleen het probleem is dat ik de zoekopracht exact in moet vullen zoals het in de database staat geschreven. Dat is niet handig.

Wat ik wil is dat als er in de database een omschrijving staat als:

Het roken in een station of een gedeelte hiervan waarvan de vervoerder heeft aangegeven dat dit niet is toegestaan.

Dat ik niet die hele zin maar bijvoorbeeld "roken in het station" als zoekopdracht kan invoeren.

Ik wil dus zoeken in de onderdelen van de zoektabel.

Ik had al wat gelezen over Full-Text indexen maar ik krijg het niet voor elkaar om op deze wijze resultaten te zien te krijgen met een zoekopdracht.

Kan iemand me hierbij helpen?

Alvast bedankt!
Misschien dat deze handleiding je verder helpt? Als je binnen stukken text gaat zoeken, zorg dan inderdaad dat je een fulltext index op de betreffende kolom hebt aangemaakt. Vervolgens kun je met de voorbeeld queries in eerder gegeven handleiding wel achterhalen hoe jouw query eruit zou moeten zien!

Reageren